Track Skrevet Juli 25, 2006 Skrevet Juli 25, 2006 Jeg har en '91 BMW 318i E-36. Har noen peil på om det er omfattende arbeid å bytte simring i bakkant på girkassa og skifte pakning på bakplate til kardang? Delene var visst ikke dyre......
TexWiller Skrevet Juli 25, 2006 Skrevet Juli 25, 2006 Å bytte simmering bak på girkassen er en kurant jobb. av med mellomaksling så er det bare og vippe ut (forsiktig) den gamle simmeringen og presse inn den nye med en passelig hylse. Mener og huske at det ikke er pakning på kardanglokket. å få det ned er også greit, det er bare og løsne boltene som holder kardangen slik at du får senket den ned litt, du trenger ikke løsne drivakslingene
02 Touring Skrevet Juli 26, 2006 Skrevet Juli 26, 2006 Å bytte simmering bak på girkassen er en kurant jobb. av med mellomaksling så er det bare og vippe ut (forsiktig) den gamle simmeringen og presse inn den nye med en passelig hylse. Mener og huske at det ikke er pakning på kardanglokket. å få det ned er også greit, det er bare og løsne boltene som holder kardangen slik at du får senket den ned litt, du trenger ikke løsne drivakslingene Det er nok ikke så enkelt og skifte simmering. 1. Du må ha av hardyskiva. 2. Skru ut mutter inne i armen som skiva siitter på (ekstra tynn lang pipe, sitter som f.. har du muttertrekker? Det hjelper) 3. Da kan du vippe ut simmeringen.
Pedi Skrevet Juli 26, 2006 Skrevet Juli 26, 2006 2. Skru ut mutter inne i armen som skiva siitter på (ekstra tynn lang pipe, sitter som f.. har du muttertrekker? Det hjelper) Husk også at det er to typer Yoke'er. En med spor til låseskive, og en uten. Sjekk hvilken du har, slik at du unngår mye arbeid hvis du har med låseskive (og du prøver å løse mutter uten å ta den av...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå