Ole@Automote Skrevet Juli 28, 2006 Forfatter Skrevet Juli 28, 2006 Jeg skal turbo konventere denne motoren i vinter, noen som har noe tips om hvor jeg skal kjøpe de delene som trengs, råder, stempel, toppakning osv?? Har ikke så stort kontaktnett når det gjelder turbo så litt hjelp fra dette exelente forumet hadde vært greit
R Andersen Skrevet Juli 28, 2006 Skrevet Juli 28, 2006 www.pure-pf.com www.vsmotor.no KRB Helge Vik Er vel de du bør snakke med da.
cigarette Skrevet Juli 28, 2006 Skrevet Juli 28, 2006 Hei sann!Dette prosjektet ser veldig tøft ut Du må halde oss oppdatert med bilder og info
Kristov Skrevet Juli 28, 2006 Skrevet Juli 28, 2006 Jeg skal turbo konventere denne motoren i vinter, noen som har noe tips om hvor jeg skal kjøpe de delene som trengs, råder, stempel, toppakning osv?? Har ikke så stort kontaktnett når det gjelder turbo så litt hjelp fra dette exelente forumet hadde vært greit Nå spørs det litt hvor gnien du er på pengene, min erfaring er at her på berget må du betale mye, men da står du kanskje noe sterkere mtp garanti osv. Stempler ville jeg handlet direkte fra USA, f.eks. www.racetep.com der jeg mener et sett custom JE-stempler koster ca 1100 USD. Tror de skriver ned verdien til 10% slik at det ikke blir noe særlig moms. Råder ville jeg handlet fra Sverige, f.eks. www.stenparnermotor.se der jeg mener smidde H-profil råder koster ca 7000 NOK inkl moms og frakt. Toppakning har du vel flere valg, tror såkalte pydamideringer er det råeste og mest holdbare. Billigere alternativ er pianotråd og original pakning. Ta å hør med PPF i Sverige, de er spesialister på BMW og turbo. Ellers har du valgt en motor med dyre "overhalingsdeler". Alt av pakninger og lagre er uforskammet dyre i forhold til standardmotorer som M50, M20 og M30.
Ole@Automote Skrevet Juli 28, 2006 Forfatter Skrevet Juli 28, 2006 Hei sann!Dette prosjektet ser veldig tøft ut Du må halde oss oppdatert med bilder og info Må vel lage en prosjekt link til denne når jeg kommer hjem Hva slags motor bruker du i din m3? s14? Nå spørs det litt hvor gnien du er på pengene, min erfaring er at her på berget må du betale mye, men da står du kanskje noe sterkere mtp garanti osv. Stempler ville jeg handlet direkte fra USA, f.eks. www.racetep.com der jeg mener et sett custom JE-stempler koster ca 1100 USD. Tror de skriver ned verdien til 10% slik at det ikke blir noe særlig moms. Råder ville jeg handlet fra Sverige, f.eks. www.stenparnermotor.se der jeg mener smidde H-profil råder koster ca 7000 NOK inkl moms og frakt. Toppakning har du vel flere valg, tror såkalte pydamideringer er det råeste og mest holdbare. Billigere alternativ er pianotråd og original pakning. Ta å hør med PPF i Sverige, de er spesialister på BMW og turbo. Ellers har du valgt en motor med dyre "overhalingsdeler". Alt av pakninger og lagre er uforskammet dyre i forhold til standardmotorer som M50, M20 og M30. Nå er jeg ikke så veldig gnien på akuratt denne motoren da det skal bli mitt personlinge leketøy og show off bil. Har planer om Racing Hart felger og lakk som skifter farge ved temperatur, men først motor Ellers så valgte jeg denne motoren fordi den har stort potensiale i effekt og siden jeg ikke skal ta ut så voldsomt mye effekt bare en økning på litt over 100%. så regner jeg med att den skal bli rimelig holdbar også. Peiling på hvor de selger sånne "pyramide pakninger" ?? må gå for det som er mest holdbart tror jeg. Ellers så skal jeg sende motoren min til Tore topplokk i Trondheim for porting. Det er en mann som kan mye om disse motorene Takker for alle tips og veiledninger så langt. Alt blir lagret og lagt inn i mappen for M3 modifisering
cigarette Skrevet Juli 28, 2006 Skrevet Juli 28, 2006 Kjører med M20 motor jeg.BSE datasprut,pianotråder+++står litt info på prosjekt linken min 420hk,610nm Men har lyst å bygge ny motor til vinteren Da blir det 3.0 el 3.8 med turbo
Bimmerlars Skrevet Juli 28, 2006 Skrevet Juli 28, 2006 Jeg skal turbo konventere denne motoren i vinter, noen som har noe tips om hvor jeg skal kjøpe de delene som trengs, råder, stempel, toppakning osv?? Har ikke så stort kontaktnett når det gjelder turbo så litt hjelp fra dette exelente forumet hadde vært greit Nå spørs det litt hvor gnien du er på pengene, min erfaring er at her på berget må du betale mye, men da står du kanskje noe sterkere mtp garanti osv. Stempler ville jeg handlet direkte fra USA, f.eks. www.racetep.com der jeg mener et sett custom JE-stempler koster ca 1100 USD. Tror de skriver ned verdien til 10% slik at det ikke blir noe særlig moms. Råder ville jeg handlet fra Sverige, f.eks. www.stenparnermotor.se der jeg mener smidde H-profil råder koster ca 7000 NOK inkl moms og frakt. Toppakning har du vel flere valg, tror såkalte pydamideringer er det råeste og mest holdbare. Billigere alternativ er pianotråd og original pakning. Ta å hør med PPF i Sverige, de er spesialister på BMW og turbo. Ellers har du valgt en motor med dyre "overhalingsdeler". Alt av pakninger og lagre er uforskammet dyre i forhold til standardmotorer som M50, M20 og M30. Synes ikke lagre var så dyrt ihvertfall. Ringte GS Bildeler for en ukes tid siden, de skulle ha ca. 1500. for komplett sett rådelagre, og i overkant av tusenlappen for komplett sett veivlagre
turboxs Skrevet Juli 28, 2006 Skrevet Juli 28, 2006 sånne ringer er det gromeste men jeg skal prøve poianotråd i motoren min. PPF mente dette skulle holde til 700hk. jeg tror krb kan gi dere greie priser på stempler og råder. jeg har kjøpt av han... mens det er så mye kompetente folk har lurer jeg litt på om noen vet om en vanostank til en s50. trenger det til motoren min da vi skal styre vanosen med sprutet.
Kristov Skrevet Juli 29, 2006 Skrevet Juli 29, 2006 Hør med www.limmet.se han styrer vanosen via Haltech E11 V2.
Ole@Automote Skrevet Juli 29, 2006 Forfatter Skrevet Juli 29, 2006 Om det er hydraulisk bremsekraftforsterker foregående poster snakker om har jeg et sånt sett liggende om du er interessert i dette. Komplett foruten pumpe, tror man trar trykket fra servopumpen i stedet for å ha en ekstra pumpe. Jeg sendte deg en PM på dette Alt er aktuelt så lenge jeg slipper VAG deler i bilen min Har eid VAG en gang
turboxs Skrevet Juli 29, 2006 Skrevet Juli 29, 2006 kristov: å få det til er ikke det jeg lurte på. lurte på om noen har vanostank. jeg har bedre tenning og sprut en limmet. saken er jo å få det til å virke bra.
Kristov Skrevet Juli 29, 2006 Skrevet Juli 29, 2006 Om det er hydraulisk bremsekraftforsterker foregående poster snakker om har jeg et sånt sett liggende om du er interessert i dette. Komplett foruten pumpe, tror man trar trykket fra servopumpen i stedet for å ha en ekstra pumpe. Jeg sendte deg en PM på dette Alt er aktuelt så lenge jeg slipper VAG deler i bilen min Har eid VAG en gang Jeg har ikke fått noe PM..
Ole@Automote Skrevet Juli 31, 2006 Forfatter Skrevet Juli 31, 2006 Begynner å bli bra med tips her nå Men jeg tar imot flere erfaringer hvis noen har
Alecken Skrevet Desember 28, 2009 Skrevet Desember 28, 2009 Nå skal jeg dra opp en gammel tråd her! Hehe Må bensinpumpa byttes og eller leverer den originale E30 pumpa nok til S38?
Ole@Automote Skrevet Desember 28, 2009 Forfatter Skrevet Desember 28, 2009 Jeg bruker den orginale Bensinpumpa fra E30 har ekstern på min og fant ut det var samme pumpa som ble brukt i 745 osv ser ut til å holde godt til S38/B36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå