bjeagle Skrevet Juli 27, 2006 Skrevet Juli 27, 2006 I går skulle jeg starte utenfor jobb, men bilen ville ikke starte. Alt funket som det skulle da jeg slo på tenninga, men da jeg vridde nokkelen, slik at bilen skulle starte så var det ingenting som skjedde... Akkurat som om noen hadde koblet fra starteren. Men jeg fikk noen til å dytte med i gang, og den startet med en gang, og har gjordt det siden.. Hva kan dette være og er dette noe som kan skje flere ganger...? Forresten en 318ti compact (M42) Bjørn
R.E.H Skrevet Juli 27, 2006 Skrevet Juli 27, 2006 I går skulle jeg starte utenfor jobb, men bilen ville ikke starte. Alt funket som det skulle da jeg slo på tenninga, men da jeg vridde nokkelen, slik at bilen skulle starte så var det ingenting som skjedde...Akkurat som om noen hadde koblet fra starteren. Men jeg fikk noen til å dytte med i gang, og den startet med en gang, og har gjordt det siden.. Hva kan dette være og er dette noe som kan skje flere ganger...? Forresten en 318ti compact (M42) Bjørn en kompis av meg hadde samme problemet på sin e30.. den startet nån ganger og andre ganger ikke.. han byttett batteriet og d har funkjet helt fint siden d sier han.. vet ikke om d kanskje kan være d? kunne jo prøvd et annet batteri hvis det skulle skje igjenn! vi klarte å dytte den igang..
Jonass Skrevet Juli 27, 2006 Skrevet Juli 27, 2006 Enten så har du lite strøm på batteriet ditt eller ett dårlig innslag på startern din!
antiloop Skrevet Juli 27, 2006 Skrevet Juli 27, 2006 Kan også være noe så enkelt som at batteri klemmene ikke gir god nok kontakt eller at der er irr på de..
kuanov Skrevet Juli 27, 2006 Skrevet Juli 27, 2006 Sikkert bare starteren som ikke vil! Er bare å ta en hammer, eller noe annet, og slå forsiktig på starteren!
bjeagle Skrevet Juli 28, 2006 Forfatter Skrevet Juli 28, 2006 Batteriet er helt i orden, har strøm og alt annet funket. Så det må vel være noe med startsperra eller starteren... Håper ikke dette er noe som vil skje så ofte, for det har aldri skjedd før eller senere så får håpe det var et engangstilfelle ....
ConCon Skrevet August 2, 2006 Skrevet August 2, 2006 Jeg fikk plutselig det samme problemet på min forrige bil. Fant til slutt ut at det var startsperren... hvis bilen var i bittelitt bevegelse startet den, men ellers var det som å vri nøkkelen rundt i luft... Koblet ut startsperren for å få slutt på problemet Startet alltid etter det... (Det var forresten ikke en BMW)
Platepratar Skrevet August 6, 2006 Skrevet August 6, 2006 Har et lignende problem på min, der er det litt dårlig kontakt i tenningslåsen. Må bare vri nøkkelen heilt tilbake, presse den litt inn og vri så starter den. Hadde bilen på eu kontroll på NAF for noen uker siden, de skjønnte ikke noe, så eg måtte starte bilen for de. Han var litt flau når han så hvor lett eg starta den.
patricko Skrevet August 6, 2006 Skrevet August 6, 2006 hadde samme problem på 95 mod. m3`n til dama. fikk tak i el. delen på tenningslåsen. den var det ikke. etter litt feilsøking viste det seg å være så enkelt som en løs batteri kontakt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå