Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har etter at jeg kjøpte bilen slitt med at ABS og ASC lyset lyser. Var for et par uker siden inn til EmmSport i Trondheim for diagnosetest. Der fikk jeg beskjed om at det var selve styringsenheten til ABS/ASC'en som var defekt. Jeg fikk tak i ny enhet (brukt sådan), satte inn, men lysene lyste enda. Ringte de og forklarte at de lyste enda og fikk beskjed om at den måtte kode's til selve bilen. Time ble bestilt og koding utført. Fikk beskjed om at det nå var som det skulle og alt var bra. Dette var på onsdag, og det så ut til at alt virket som det skulle.

Idag, fredag, startet jeg opp og lysene lyste igjen. Kjørte ca 10km, stoppet og startet på nytt, og lysene kom bort etter 10 sek kjøring (rister i pedalen). Fikk beskjed om at jeg måtte ringe dem på mandagen igjen, men lurer på om det er noen her inne som har hatt samme problem (ABS/ASC lever altså sitt eget liv, med å selv bestemme når det skal virke eller ikke)?

Skrevet

De sa jo at det var den som var defekt etter første diagnose-test. Den ble byttet, men samma feil.

Skal ringe de på mandagen for å høre hva de har tenkt. De får iallefall ta den neste diagnose-testen på sin regning.

Skrevet

Sliter med samme problemet jeg å,noen ganger fungerer alt som det skal,men når jeg feks skal rygge inn i garasjen da lyser lampene igjen,så kan det gå mange dager før de blir borte igjen.Når vinter dekkene sitter på er alt normalt.

Noen som har noen tips?

Skrevet

Dersom du har ulik rulleomkrets vil dette påvirke ABS og ASC systemet, dette fordi det er hastighetsforskjell på for- og bakaksel. Jeg kjenner ikke grenseverdien på BMW men på MB er det 1,5% hastighetsforskjell før det kobler seg inn er forskjellen større så vil systemet koble seg ut etter en viss tid med selvtest, dersom fartsforskjellen er tilstede fra start utenat motor turtallet indikerer fartsøkning vil den sjalte ut med en gang, for å ikke skade systemet.

Den vil også se på fartsforskjell på høyre og venstre hjul og utligne dette dersom den ikke får beskjed fra styrevinkelsensor at bilen svinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...