Gå til innhold

Høyglans-polering?


Øystein E30 M3
 Share

Anbefalte innlegg

du kan jo høre med han hvis du har muligheter å ta kontakt med han!.. er usikker på om d blir lakkert eller hva di bruker å gjøre.. kan jo bruke pusse maskin eller rondell eller hva du måtte finne med en fin pussematte på.. å gå over med autosol etterpå.. kan jo prøve på noe du ikkje bruker å se hvordan resultatet blir da..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir slipt med grov papir, mindre grovt, og til slutt meget fint papir, og så polering/autosol osv. Tidkrevende jobb. Men ikke vanskelig. Mer vet ikke jeg.

Takker!

Men er det noen som vet enda litt mer spesifikk hvordan det gjøres? finhetsgrad på papir osv? Forstår det slik at klarlakk er ikke nødvendig? Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pussa kanter på noen av motordelene, bokstaver på ventildeksel og manifold med 240-400-800-1000 våtpapir med olje, begynner å bli blankt, har ikke prøvd autosol enda.

Slikt tar tid, men hva er vel det mot fine blanke ting å ha i motorrommet?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt tar tid, men hva er vel det mot fine blanke ting å ha i motorrommet?.

Hehe,nei det er helt sikkert,ingenting slår ett vellstelt motorrom :D Men brukte du noe maskin eller pusser du for hand? Gler meg nesten til vinterlagring,da er det bare å pusse og stelle :D Skal bli så fint att 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt tar tid, men hva er vel det mot fine blanke ting å ha i motorrommet?.

Hehe,nei det er helt sikkert,ingenting slår ett vellstelt motorrom :D Men brukte du noe maskin eller pusser du for hand? Gler meg nesten til vinterlagring,da er det bare å pusse og stelle :D Skal bli så fint att 8)

slik ser den ut i caben min....eg har ikke så god tolmodighet som han da riktignok, for det der var noe blankere!

er bare å bruke grovt i starten, få vekk alle "gropene" i overflaten. fortsett med finere og finere papir...og til slutt masse autosol.. biltema og lignenede butikker har masse artige rondeller og pusse utstyr som kan forenkle jobben.

eg brukte ca 2-3 timer. pusset da kun for hånd. og ja det kan saktens bli blankere:)

aluminium vil alltid oksidere eller bli stygg over tid. pleier ta en runde med autosol om våren så holder glansen seg :)

er da bare å prøve seg frem på slikt som dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GJorde (gjør) det for hånd ja, var bare kantene på trottelspjeldet, stripene og bokstavene på manifolden,

Ser absolutt bedre ut med en fin og ren motor med blanke detaljer, evt eksosmanifold av rustfritt stål, er litt mer håndverk en ett plastdeksel ja.

hadde vært fantastisk med en motor med speilpolert alt i aluminium og sort lakk på blokk og jerndetaljer, for hånd ville nok det ta en liten evighet, men verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har polert opp en del deler på jobb. Nødvendig utstyr er en rondell pussemaskin med forskjellige grovheter pussepapir + en benkesliper påmontert polerinsskiver + polish stoff. Slip ut flaten med grovt papir p100. Alle porer må vekk. Jobb deg gradvis opp over med finere papir. Jeg pleier å avslutte med p600. Poler opp i benkesliperen. Det går meget raskt å polere opp når en bruker en benkesliper. Polerte opp en støtfanger til en boble på ca 15 min. Blir da så blankt som et speil. Å stå for hand å polere er etter min mening håpløst hvis en skal ha et speilblankt resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...