Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forskjellig fra motor til motor og batteri til batteri omtrent.

Det som er viktig er at de er like alle 6.

Skrevet

jaha... tok kompressjonstest i sta og fikk rundt 15 bar på alle minus en som ble 11,7...

I Haynes boka sto det at den skulle være mellom 10-og 11 bar ...

Skrevet

15 var veldig høyt. Sikkert instrumentet ditt.... Men som Propan sier, det viktigste er at det er 6 ca-like målinger. Hvis du måler 15 på 5 og 11,7 på en.... Da har du enten gjort noe feil, eller så har du et seriøst motorproblem...

Skrevet

Nei er enig at det virker suspekt... :shock::? Mistenker en stempelring for å være dårlig (?) Instrumentet ble handla på Biltema og er splukendes nytt.

Kan sot og avleiringer osv. i brennkammer føre til at man får høyere komp-verdier?

Skrevet

Kan bli høyere komp hvis du kjører test med bensinpumpe tilkoblet og trykk på drivstoffsystemet...

Skru av påfyllingslokk,ta ut sikring evt pumperele og la motoren gå til den stopper.

Mener å huske 11bar komp er korrekt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...