e28stian Skrevet Juli 28, 2006 Skrevet Juli 28, 2006 Er det noen som vet om det går å bytte hjernen fra en 535i til en 528i med det originale ledningsnettet, eller må innsprøytnings og tenningsledningene byttes i tillegg?, (motoren vil ha ca like mye krefter som 535i) Passer stikket fra l-jetronic på en motronic hjerne?.
Aroid Skrevet Juli 28, 2006 Skrevet Juli 28, 2006 det vell nok ikke pass med det org ledningsnettet ditt. det er heil masse du må gjør før at du kan bygg om til motronic. du får heller ikke nærheten lik mye hk som en 535 har heller. siden du har mindre dyser og mindre slag volum.
e28stian Skrevet Juli 28, 2006 Forfatter Skrevet Juli 28, 2006 vet at dysene er mindre, disse er blant tingene som skal byttes. Forventer ikke akkurat å få 218 hk ved bytte til motronic, det er de innebygde justeringsmulighetene jeg er ute etter (tenningsforsinkelse og åpningstid på dysene). Hva er det som må byttes for å få motronic hjernen inn i en 528i?, er det mange av sensorene som må skiftes?, vet at luftmengdemåleren er ganske lik, er det noen som har gjort en slik ombygning?. Alternativt tenkte jeg på et datasprut anlegg (megasquirt el, lign) hvis det ikke kunne lønne seg å ombygge til motronic. Har et par år med elektrikerskolering pluss mange flere år med elektrisk hobby bak meg så kobling er ikke noe prob.
Pedi Skrevet Juli 29, 2006 Skrevet Juli 29, 2006 Hmmm. Styresentralen (eller hjerne som mange kaller ECUen) fra et Motronic-nett passer ikke inn i L-Jetronic net. Hvis du skal dille med dette, så gjør du det sååå enkelt at du får tak i alt som trengs fra en M30b34 motor. Helst nyere enn 88, for da får du en oppgradert Motronic-versjon, samt følerene på girkasse (Speed og TDC-sensor) er nå flyttet frem på motor.
e28stian Skrevet Juli 29, 2006 Forfatter Skrevet Juli 29, 2006 Høres riktig ut det, omtrent det jeg forventet ang bytte av deler, hvor på motoren skal tdc og speed sensor sitte?, foran ved reimhjulene eller ved svinghjulets girkrans?. Har ikke en slik motor tilgjengelig for sammenligning, sikkert greit å skifte over hvis man har en havarert slik motor.
Pedi Skrevet Juli 29, 2006 Skrevet Juli 29, 2006 Den ene sensoren står på reimskivehjulet og den andre på pluggledning 1..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå