Tech9 Skrevet Juli 29, 2006 Share Skrevet Juli 29, 2006 Som temaet sier så virker clutchen heller dårlig. Begynte med at den ble veldig brå (tok tidligere enn vanlig)..men den kom seg igjen, så jeg kjørte videre, ca. en mil og stoppet. Da jeg skulle starte igjen gikk pedalen rett til bunns uten motstand, og det gikk ikke å få bilen i gir når bilen stod stille med motor i gang.. Kikket under bilen for å se etter lekkasje, og det drøp fra området rundt girkassen/clutchhuset.. Det har også minket litt i bremsevæskebeholderen. Kikket på http://www.bmwe34.net/e34main/maintenan ... raulic.htm og der står det at dette antagelig skyldes feil på enten hovedsylinder eller slavesylinder, og siden lekkasjen var under bilen, og jeg ikke ser noen lekkasje ved pedalene, antar jeg at her er det slavesylinderen som er synderen. Men det ser ikke ut som selve lekkasjen er ved den, men mer rundt der akselen "kommer ut"..det er litt vanskelig å se helt nøyaktig.. Kan det være andre årsaker til mine clutchproblemer? Håper noen kan hjelpe.. EDIT: Topic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Juli 29, 2006 Share Skrevet Juli 29, 2006 det er nok master sylinderen din som har gått. vist det er slave sylinderen så har pedalen kommet opp igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TexWiller Skrevet Juli 29, 2006 Share Skrevet Juli 29, 2006 det er nok slavesylinderen som er sunderen ja. kan jo vær rør/slange også men det er svært sjelden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Juli 29, 2006 Share Skrevet Juli 29, 2006 når det er slave sylinderen din har gått så ville ha pedalen kommet opp igjen. å når det er hovedsylinderen så kan den begynn å læk å da blir det å bruk bremsvæske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tech9 Skrevet Juli 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2006 Hmm..det kan vel nevnes at pedalen spretter rett ut igjen når jeg slipper den da.. Og hvis det er mastersylinderen som er lekk, ville det ikke da komme bremsevæske inn i bilen ved pedalen? Eller kan den lekke slik at væsken renner under bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ViBe^ Skrevet Juli 29, 2006 Share Skrevet Juli 29, 2006 Når det drypper fra clutchhuset, er det nok en pakning i slavesylinderen din som har tatt kvelden og ikke mastersylinderen. GS selger repsett til slavesylinder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tech9 Skrevet Juli 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2006 Har kikket litt hos GS, og de har repsett til hovedsylinder, ikke slave.. Må vel prøve å lokalisere lekkasjen nøyaktig..det er bare så pokkers trangt, og jeg har ikke tilgang til bukk/grav..hmf.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Juli 31, 2006 Share Skrevet Juli 31, 2006 Her er jo saken enkel, det er slaven som er kaputt. Garantert.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tech9 Skrevet Juli 31, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2006 Da satser jeg på det, og bestiller en ny.. Takk for hjelpen..roper vel ut om byttet blir vanskelig..hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Juli 31, 2006 Share Skrevet Juli 31, 2006 sorry. jeg leste feil eller leste litt for fort. meint at det sto at pedalen vart igjen nede at du måtte hente den opp igjen. det her er nok slave pumpa din som har gått. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tech9 Skrevet August 20, 2006 Forfatter Share Skrevet August 20, 2006 Da har jeg byttet slaven, men clutchen er fortsatt like slapp. Har prøvd å lufte, men det kommer ikke noe væske ut av luftenippelen.. Er det hovedsylinderen likevel da kanskje? Eller er luftingen vanskelig å få til riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwfanatic Skrevet August 20, 2006 Share Skrevet August 20, 2006 du får en kompis til å pumpe clutchen ett par ganger, får så å holde den inne.. da skrur du ut nippelen, og skrur den til igjen.. så pumpe, holde inne, lufte, til det kun kommer veske Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Molly Skrevet August 20, 2006 Share Skrevet August 20, 2006 ....eller bare åpne nippelen og la det renne ut..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tech9 Skrevet August 20, 2006 Forfatter Share Skrevet August 20, 2006 du får en kompis til å pumpe clutchen ett par ganger, får så å holde den inne.. da skrur du ut nippelen, og skrur den til igjen.. så pumpe, holde inne, lufte, til det kun kommer veske ....eller bare åpne nippelen og la det renne ut..... Har prøvd dette, det kommer ikke væske ned til slaven virker det som. Er ikke motstand i clutchen i det hele tatt. Det virker ikke som det lekker ut noe nå da.. Får vel stikke innom Mekonomen i morgen å se om de har en slik bremselufter for å koble til et hjul og kjøre trykk rett på væskebeholderen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tech9 Skrevet August 21, 2006 Forfatter Share Skrevet August 21, 2006 Da ble det orden på tingene. Det hjalp utrolig å bruke en slik bremselufter. Og det var heller ikke så dumt å jekke opp bilen på motsatt side av beholderen, istedet for på samme side..dro ikke med noe luft samtidig da..heh.. Men nå virker clutchen som den skal iallefall.. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå