Gå til innhold

Diverse elektriske komponenter sluttet og virke(Takluke m.m)


BMW 2002 Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Sliter med et irriterende problem!

Jeg hadde opnet takluken og greier, plutselig når jeg skullelukke den igjen funket den ikke. De elektriske vindusheisene funket heller ikke, i tillegg til sentrallåsen.

Noen som vet hva problemet kan være? Dette er en E36 coupe 318iS....

Releet til vinduesheiseren er tatt ut å dunket på, men det som var så rart var at det plutselig sluttet og virke :?

Sikringen er sjekket og den er i orden....

Noen smarte ideer?

Kan kanskje nevne at vinduet fortsatt går ned når døren opnes og går igjen når den lukkes, så tror ikke det er den mikropluggen som sitter i døra.... Så dette på en annan plass på forumet, men kupeelyset skrur seg ikke automatisk på når døren opnes....bare når jeg trykker på bryteren for å forandre til kontinuerlig kupelys..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å nullstille elektronikken?

Dette gjør du ved å stenge alle dørene på bilen, låse førerdøren med nøkkelen, låse opp igjen, for så å låse på nytt og holde nøkkelen i låseposisjonen i minst 10 sekunder. Normalt vil da alle feilmeldinger til disse enhetene slettes, og alle dører låses, vinduer stenges og takluke lukkes. Kanskje det kan hjelpe?

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er disse koblet sammen på noen måte? Sikringene har du sjekket så da må det være at de ikke får strøm. Har du målt spenning i kontaktene f.eks i takluka, døra etc? Siden alle tingene sluttet å virke samtidlig så må de ha et felles punkt på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha...hvor dom jeg er!!! Viste seg å være sikringa til Sentrallåssystemet som hadde gått. Det fikk utslag på vinduene og takluken. Nå virker også kupelyset når døren åpnes :)

Var kanskje litt for snarrådig å gå ut på forumet her, men kan kanskje være til hjelp for noen andre en annen gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...