Gå til innhold

Ombygd E34 M5


Liter
 Share

Anbefalte innlegg

Omtrent halvparten av E34 M5'ene som er til salgs på finn/autodb osv. er ombygd fra f.eks.520.

Setter de bare M5motor+gir og bakaksling på en 520? Hva blir beholdt av 520 deler?

Går det an å få det godkjent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette kommer jo helt ann på ifra person til person. så dette er du vel strengt tatt nødt til å ta kontakt med den personen som har foretatt ombyggingen med. får så og høre hva som har blitt byttet, og hva slags papirer som foreligger på ombyggingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis jeg har et 520i vrak stående med fin motor+gir+bakaksling, så kan vel jeg kjøpe en tysk M5 uten å betale avgifter og bytte om motor+gir+bakaksling og godkjenne karosseribytte på 520i'n hvis dere skjønner. Så senere å montere alle M5delene og godkjenne motorbytte i denne.

Da vil jo jeg ha en orginal M5 men jag sparer alle avgifter på å importere en.

Jeg skjønner at det ligger litt på kanten av loven men er det ulovlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du vente en hel del år for at det skal være uten avgifter i såfall.

10 år gammel i Norge må bilen være for og unnslippe avgifter på motorbytte som innebærer effekt økning..

Slitsomt og kjøre en M5 med 2 liter i ti år vil jeg tro. Og hvor mye er igjen av den etter ti år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du vente en hel del år for at det skal være uten avgifter i såfall.

10 år gammel i Norge må bilen være for og unnslippe avgifter på motorbytte som innebærer effekt økning..

Slitsomt og kjøre en M5 med 2 liter i ti år vil jeg tro. Og hvor mye er igjen av den etter ti år?

Du har nok misforstått litt ;) Han skal ha M5 oppi 520i'n sin. Så det er 520i'en som må ha vært regga i Norge i 10 år. M5 motoren må ikke være i Norge i 10 år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men, hvis du skal ha ett chassibytte. så må du først si ifra til BT. så kommer de og plomberer 3 - TRE deler på 520'n som du må ha med deg over på m5 karosseriet. så viser du bilen m5'n. med disse 3 plomberte delene. så godkjenner de ett chassibytte. så kan du skifte tilbake igjen til det som stod på m5'n. slik att du har en m5, fremlegger papirer og dokumentasjon på hva som er byttet. og godkjenner den som m5.

Det er jo selvfølgelig ikke like enkelt som det er forklart.. mye papirarbeid. men, til syvende og sist så er det jo verdt det.... :?: hehe..

leker med samme tanken selv. så om du gjennomfører dette. så får du legge ut en tråd om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

teck! du skjønte hva jeg mente! MEN spørsmålet mitt er egentlig om jeg må har de 3 delene fra en norsk M5 eller f.eks.520i.

Og blir det stående M5 i vognkortet etter jeg har godkjent den med M5motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

teck! du skjønte hva jeg mente! MEN spørsmålet mitt er egentlig om jeg må har de 3 delene fra en norsk M5 eller f.eks.520i.

Og blir det stående M5 i vognkortet etter jeg har godkjent den med M5motor?

Chassisnr vil vel alltid tilhøre 520i'en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

teck! du skjønte hva jeg mente! MEN spørsmålet mitt er egentlig om jeg må har de 3 delene fra en norsk M5 eller f.eks.520i.

Og blir det stående M5 i vognkortet etter jeg har godkjent den med M5motor?

det jeg regner med er att de vil plombere motor'n din!, gearkassa og kanskje bakakslingen. slik att dette må over. da vil du jo selvfølgelig ikke beholde m5. du skal foreta ett chassi bytte. dermed vil jo chassinr til 520'n din flyttes over til m5'n. og m5'n vil blir en 520! men, du skjønte jo hva jeg mente :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei hvorfor skulle du få den tilbake? hva er vitsen med moms da vis man får den tilbake,momsen må betales,ingen tilbakebetaling desverre

Bare noe jeg har hørt. Men uansett så vil ikke momsen bli det helt store beløpet uansett. Er det 16% den tyske momsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chassinummeret fra 520i'n? Det vil vel si at M5'n får det gamle regnummeret til 520i'n. Men flere av de jeg kjenner som har gjort liknende på mercedes har fått utdelt nytt regnummer på den nye bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...