Boosti Skrevet Juli 29, 2006 Skrevet Juli 29, 2006 Jeg kjøpte meg en E30 320i i dag. Bilen hadde noen små feil, men var ellers veldig bra. Etter noen timer bak ratt er jeg nå blitt bmw freslst...jeg syntes dette er en herlig bil og kjøre. Men nå etter noen timers forsikig kjøring, begynnte det og skrape fra nede ved kassa. Det skraper ikke hele tia, men bare ved gass på drag og opp til et vist turtall...noen ganger skarper det mye, og noen ganger nesten ikke. Vaneligvis skarper det bare litt i begynnelse av vært gir, når jeg girer opp. Noen som vet om detta er kassa, er det en kjent feil? Jeg har også en skrangle lyd under, som jeg anntar kommer fra exsosen. Kan det være en exsos lekasje eller at exsosen skaper borti noen. Kan dette lage så mye lyd, og høres ut som om det kommer fra kassa. Hadde det vært kassa, ville det vel vært ulyd hele tia, og ikke av og til...og bare ved gass på drag.. Jeg er ikke så flink til og forklare...men har prøvd og forklare det best mulig. Jeg syntes dette er kjedelige greier, har gått i gald rus i hele dag, så kommer dette på slutten og ødelegger heler gereia. Så jeg håper noen kan svare meg på dette, så jeg får orden på det så fort som mulig.. Mvh Bjørnar.... Et bilde av vidundret...
Kaptein Vom Skrevet Juli 29, 2006 Skrevet Juli 29, 2006 Det er sikkert bare eksosanlegget som er løst/def. Reparer det og se om lyden forsvinner... Kan også være en fordel å kontrollere motorfester og olje nivå på gearkasse..
antiloop Skrevet Juli 29, 2006 Skrevet Juli 29, 2006 Gratulerer med ny bil og velkommen til forumet! Siden du kjøpte bilen i dag ville jeg først ha tatt kontakt med selger for å hørt med han/henne hva dette kan være! Jeg tviler på at disse lydene du hører bare har kommet sånn plutselig like etter at du kjøpte bilen...
Boosti Skrevet Juli 29, 2006 Forfatter Skrevet Juli 29, 2006 Det kom plustselig i kveld...hørte det ble sterker og sterker...men eksosanlegget er helt nytt. Så jeg satser på at det er det som lager lyden. Montert litt feil elle noe kansje. Noen som vet om det er en skjøt, eller et oppheng for exsosen like ved girkassa?
Simen Malerbakken Skrevet Juli 29, 2006 Skrevet Juli 29, 2006 Bare pass på at det ikke feks har gnagd hull i girkassen elns.
Boosti Skrevet Juli 30, 2006 Forfatter Skrevet Juli 30, 2006 ja...håper på det...kom på at jeg hører jo ikke noe når jeg bremser på gira. Det hadde jeg vel gjort vist det var noe med kassa.. Takk for svar...dette ser ut som et fint forum...raskt og bra svar.
Ballder Skrevet Juli 30, 2006 Skrevet Juli 30, 2006 Få bilen opp i lufta og ta en titt langs exosen du. Er nok en stor mulighet for at det ligger veldig nær gulvet/ramme et eller annet sted under der. Kan være et uorginalt annlegg det der med en litt feil passform som gjør dette mulig også. Kan ha vridd seg i en skjøt muligens+ oppheng som nevnt. Vi krysser fingre og håper og tror at det er exosen din. Grattis med ny godbil!
knooot Skrevet Juli 30, 2006 Skrevet Juli 30, 2006 det er et oppheng til eksos som er skrudd fast i girkassa, mulig det er litt løst og skrangler litt?
jornab Skrevet Juli 30, 2006 Skrevet Juli 30, 2006 Jeg har også en skrangle lyd under, som jeg anntar kommer fra exsosen. Kan det være en exsos lekasje eller at exsosen skaper borti noen. Har du sjekket at det ikke ligger noen under bilen din? Selger kanskje?
Boosti Skrevet Juli 30, 2006 Forfatter Skrevet Juli 30, 2006 Hehe.... I dag har jeg skrudd litt...feste til eksosen var ryki, så jeg fjena heler greia. Eksosen lå også fint, og subba ikke inntil noe sted. Men lyden er der enda, så det er ikke eksosen. Jeg så det svetta en del olje fra kasse, kan det være at det er lite og dårlig olje på kassa?
R.E.H Skrevet Juli 30, 2006 Skrevet Juli 30, 2006 d er nesten standard.. d har jeg på min og , og alle som har e30 hær i området har jeg sett har akkurat samme greiern.. hmm tror kanskej jeg ville tatt av drivakslingen og kjent på det lageret som er i den holderen.. kanskje d er gåent? d stykket rør som går imelloom midtpotten og bakpotten tar ikke borti noen sted? kan være litt av hvert som durer med eksos elns eller at kanskej d lageret er gåent..? bare kaster ut noen forslag..
Boosti Skrevet September 25, 2006 Forfatter Skrevet September 25, 2006 Etter og ha blitt vant til lyden, og endelig klart og slått med til ro med bilen. Faktisk begynnt og bli glad i den....så begynnte hælvette igjen. Nå rister det, skraper og hakker det fra girkassa nå bilen står i fri....og enda værre er det når jeg gir på. Hørest ut som en gravemarskin med belter på asfalt... Så da er det nok kassa som er problemet, og må byttes.... ER det noen på østlandet som kunne ha hjulpet med med og bytta girkasse. Jeg skulle gjerne byttet den selv, men har værken verktøy, eller noen plass og få bilen opp i lufta. Jeg er ikke rik, men betaler så klart for arbeidet. Eller vist noen har et verksted med det som trengs, som jeg kan få stå og skru.Og med litt hjelp vist det trengs.... Så klart mot betaling....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå