mortenpet Skrevet Juli 30, 2006 Skrevet Juli 30, 2006 Hei, har en 520i 24 som har motor problemer, og har fått tilbud om å kjøpe en M5 motor. Har derfor lyst til å bygge den om til M5 siden jeg alikevel må begynne å skru på motoren. Så derfor lurer jeg på hva som må byttes for å få godkjent motor bytte. Noen her som har gjort dette før? Har prøvd å søkt, men finner ikke noen konkrete svar på hva som må byttes... Hilsen Morten
Gunnar Skrevet Juli 30, 2006 Skrevet Juli 30, 2006 Så godt som alt som er forskjellig på bilene må byttes for å få en "grei" godkjenning. Forskjellene må dokumenteres og endringene må verifiseres av et verksted Biltilsynet godtar papirer fra, før visning. Ombyggingen må (bør) det søkes om _før_ du begynner. Det finnes selvfølgelig unntak, noen har kompiser på tilsynet, andre er bare heldige, men normalt må nok alt forskjellig byttes og dokumenteres. Vil tro traversene er like, i så fall er det bare bremser (skiver, calipere, klosser, div. foringer, stabstag og nok div. andre stag/armer), hvis ikke må du bytte hele forstillinga/bakstillinga..
mortenpet Skrevet Juli 30, 2006 Forfatter Skrevet Juli 30, 2006 altså må jeg bytte motor, girkasse, forstilling og bakstilling? må hele elnettet byttes?
oddis Skrevet Juli 30, 2006 Skrevet Juli 30, 2006 Enkleste og billigeste er trolig å importere enn komplett M5 fra Tyskland, momse inn og flytte over. I og med at du skal godkjenne. Ellers funker det sikkert å bolte motoren nedi, samt en liten endring på mellomaksel og muligens diffen. Vet lite om det der.
BMW_Larsen Skrevet Juli 31, 2006 Skrevet Juli 31, 2006 impotere en komplett bil er der lureste trur jeg og-- er det jeg skal jøre vertfall.. men husk at bilen må være registrert i norge i over 12år lr noe så d ikke er noe avgifter å betale..
axel1990 Skrevet April 15, 2010 Skrevet April 15, 2010 det billigste vill være og importere en hel m5 fra polen eller sverige eller tyskland. men har du tilbud på motor kan du bare stikke ed til gs bildeler i oslo eller et nærmere sted ved der du bor? og høre med dem dem kan fortelle deg alt til og med nesten hjelpe deg i mål.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå