///Martin Skrevet Juli 31, 2006 Skrevet Juli 31, 2006 Har en bmw M3 87 mod som har begynnt å gå seg varm nå i det siste..Dette skjer når den står å går på tomgang!Tempen bare stiger når den står still...Hva kan være galt????har osså lagt merke til at den bruker kjølevann..Er det toppen som er deffekt??Termostaten på vifta??(den slår ikke seg inn)...Hva bør jeg sjekke, se etter??Alle råd og tips tas i mot med stor takk!!!
Kim S Skrevet Juli 31, 2006 Skrevet Juli 31, 2006 Om tempen stiger på tomgang, så høres det ut som viften har en gåen viskosekobling. Går viften sakte rundt på tomgang? Viskosekoblingen er en slitedel og holder ikke evig!! Når det gjelder kjølevannstapet, så har jeg for min del desverre ingen tips!
Kristov Skrevet Juli 31, 2006 Skrevet Juli 31, 2006 Skjev topp eller defekt toppakning. Ta en CO-test av kjølevannet for.
M6 Bjørn Skrevet Juli 31, 2006 Skrevet Juli 31, 2006 E30 M3 har vel elektrisk kjølevifte til radiatoren?Ikke viskosekobling... Og den har etter hva jeg forstår en 2 trinns termostat,så om termostaten på vifta ikke slår inn i det hele tatt så ville jeg sjekket det.
Bjørn 320 Skrevet September 5, 2006 Skrevet September 5, 2006 Ang. kjølevatnet som forsvinn kan du jo alltids sjekke om det er nokon lekkasjar og...treng ikkje vere så alvorleg som du fryktar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå