Gå til innhold

ET 20 vs ET 22


Lilla Coupe
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis en bil har ET22 orginalt, så kan man bruke ned til ET15 og opptil ET29(kan være mer/mindre hvis Tüv papirer foreligger). Forutsatt at annleggsflaten til dekket er innenfor hjulbuene(altså, felgen kan stikke utfor, men selve flaten på dekket må innenfor hjulbuen, feks ''tysker stuk''), og at dekket ikke er over eller under 5% av orginalomkretsen. Også en fordel å ha Tüv papirer til felgene hvis felgene skal godkjennes hos biltrangsynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en bil har ET22 orginalt, så kan man bruke ned til ET15 og opptil ET29(kan være mer/mindre hvis Tüv papirer foreligger). Forutsatt at annleggsflaten til dekket er innenfor hjulbuene(altså, felgen kan stikke utfor, men selve flaten på dekket må innenfor hjulbuen, feks ''tysker stuk''), og at dekket ikke er over eller under 5% av orginalomkretsen. Også en fordel å ha Tüv papirer til felgene hvis felgene skal godkjennes hos biltrangsynet.

Takk for info :wave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jess

Ja er du så sikker på dette? Tror egentlig at både dekk og felg må være innenfor skjermbuen her hjemme i Norge, men sant som du skriver om Tyskland.

Noen som kan bekrefte dette om Norge?

Skal sjekke når jeg kommer meg på jobb imorgen, ihvertfall prøve å huske å sjekke :) Men mener det eneste som går på felgen er Innpress og eventuelt at felgen tar oppi under sving osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jess

Ja er du så sikker på dette? Tror egentlig at både dekk og felg må være innenfor skjermbuen her hjemme i Norge, men sant som du skriver om Tyskland.

Noen som kan bekrefte dette om Norge?

En god bilkamerat av meg sier også dette her. Det at det er mønsteret på dekket som telles, og ikke selve felgene..

Menne... ringer man til et biltilsyn, så kan jeg garantere deg at du vil få forskjellige svar avhengig av hvor, når og hvem du ringer til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...