Gå til innhold

Koble opp lambdsonde på en bil uten dette originalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forstår ikke helt hva du mener med "hente signal"? En lamdasensor består av en oppvarmingsenhet. (lamdamåleren må være varm for at den skal fungere) og en ledning for signal. (Eldre lambda sensorer har ikke oppvarmingsenhet) En ettermontert lambda sensor vil jo ikke "styre" noe som helst. Det er jo bare evnt for å avlese blandingsfohold. Eneste untaket er jo hvis du har tenkt å bruke et data sput som kan justere innsprutingstider på grunnlag av en lambda måling.

Skrevet

De to hvite fra lambda er varmeren. En kobles til 12V og en til jord. Den svarte er signalet som kobles til instrumentet mens den grå går også til jord. Skal koble det opp ferdig i dag så skal jeg skrive her hvordan den oppfører seg.

Når det gjelder bredbåndslambda så må denne også ha et spesiell instrument spesielt laget for disse grunnet at bredbåndslambdaen har 5 ledere. I USA får du komplette kit med digital fremvisning for $400.

Skrevet

Har i dag koblet opp, og jeg kan med sikkerhet si at det virker rimelig bra. Har akkurat nå en eksoslekkasje der jeg sveiset inn mutteren så den fungerer ikke helt 100%, men den går tydelig og jevnt oppover når jeg gir på gass. Den går helt opp mot "Rich" og da stemmer det bra siden "Rich" begynner med signal på 0.750V. Når du har gasspjeldet helt åpnet skal lambdaen vise rundt 0.8V så direkte unøyaktig er det ikke :)

• 3 months later...
Skrevet

Jeg tror jeg har d samme problemet, men har nå koblet til lamdaen og den jikk egentli dåligere etterpå.. den vil ikke dra i hele tatt..

det er 2 hvite å en svart ledning ¨på den.. den svarte¨står på den svarte, men jeg vet ikke helt hva som er hva på de hvite.. har det egentli noe å si?.. :?

skal skifte plugger å slikt i dag, men trur ikke det er det som er problemet...

dette her er på en e28 M535i :D

Skrevet

Jeg er også rimelig sikker på at bilen min går dårligere med lambda enn uten, men har ikke turt å ta den av igjen. Fant ut det var bedre å bli vant med det, enn at det rant gjennom 2 liter på mila.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...