Gå til innhold

Bilen min svinger rart.


Teekay1983
 Share

Anbefalte innlegg

Vet ikkje om jeg klarer å forklare skikkelig, men bakhjulene på bilen "svinger" veldig treigt i forhold til fronthjulene. Bakenden henger liksom langt etter frontpartiet i bevegelsene. Det merkes ikkje spesielt godt før etter 60 km/t. Det er veldig ekkelt siden det føles ut som om bakenden vil slippe/sladde i svingene. Noen som vet hva som kan være feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er vel slik eg også føler det ja. Eit verksted har nettopp skifta dei store foringane i innfestninga til bærebrua bak, (traversforingane? dei som sitt rett framfor bakhjula) kunne dei gjort noko feil under monteringa slik at det vart skjevt eller er det noko anna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har foringene i bakre bærearmene det?, skal være ganske simple mekanikere for å installere de store traversforingene feil.

Feil i bærearmsforingene (f,eks innerste utslitt) kan jo gi litt toe out i ekstreme tilfeller, leste om det på mye28.com

Er jo også mer foringer på 528i enn andre e28ere (518,520,525,535), bakopphenget er likt det på m535i og muligens m5, med krengingsstabilisator og en bærearm med et snodig feste til traversen, (en foring i overkant pluss en liten "ben" link til travesen).

Er jo endel som kan bli slitt, best og sjekke alle foringene.

Har forrestn skifta de store foringene for hand, uten maskineri for skifte av foringer, to dager tar det :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...