Stian333 Skrevet August 1, 2006 Share Skrevet August 1, 2006 Er det vanskelig å bytte autgir olja på denne? Skal man fylle kassa til det renner ut fylle hullet? Evt hvilken olje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian333 Skrevet August 1, 2006 Forfatter Share Skrevet August 1, 2006 Hmm ingen som har bytta ojle på kassa si? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet August 1, 2006 Share Skrevet August 1, 2006 har kun bytta på e36 jeg .men hvis du fyller fra underkant av bunnpanna må du pumpe inn oljen ca 3.5-5 liter det kan varier hvor mye du får ut. og ja da fyller du til det renner over eller har på like mye som du tapper av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet August 2, 2006 Share Skrevet August 2, 2006 Det er ikke så vanskelig å bytte olje, men husk å bytte filter også. Og en etterfyller via hullet i bunn ja. Husk at kassa skal ha temp mellom 30 og 50 grader ved kontrollnivå-måling. Husk også å kjøre "olje gjennom gira", for det er viktig med rett oljenivå. Sjekk gjerne denne linken, det kan være litt nyttig lesing her også: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=18268&highlight= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian333 Skrevet August 2, 2006 Forfatter Share Skrevet August 2, 2006 Filter på kassa? hmm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian333 Skrevet August 3, 2006 Forfatter Share Skrevet August 3, 2006 Kan ikke finne noe filter på kassa..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Malerbakken Skrevet August 3, 2006 Share Skrevet August 3, 2006 vanligvis sitter dette innenfor bunnpannen og er kombinert sil og filter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian333 Skrevet August 3, 2006 Forfatter Share Skrevet August 3, 2006 Er det virkelig kjempe nøye å bytte det filteret? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Malerbakken Skrevet August 3, 2006 Share Skrevet August 3, 2006 Hvis ikke er det ikke noe peong å bytte oljen heller.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian333 Skrevet August 3, 2006 Forfatter Share Skrevet August 3, 2006 Hmm okey. Er bare at jeg skulle ha hatt byttet dette fort. Men da må jeg bare vente på filteret da... Tar ca 7 dager å få det hit:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet August 3, 2006 Share Skrevet August 3, 2006 Hvis ikke er det ikke noe poeng å bytte oljen heller.. Riktig... Jeg kan ikke få poengtert det nok hvor enig jeg er her, Simen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian333 Skrevet August 3, 2006 Forfatter Share Skrevet August 3, 2006 Takker for gode svar. Skal få tak i filter, bytte olje og få gjort det på ett verksted slik at jeg vet at det blir skikkelig gjort. Skal ta diffen i samma slengen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå