kokfesk Skrevet August 1, 2006 Share Skrevet August 1, 2006 Drar muligens ned til karlstad en tur etterpå å henter en e30 325i. Åssen er veiene nedover i sverige? Mye fotobokser og kontroller rundt om? Åssen er grensene i forhold til bøter og førerkort beslag? Er det sånn ca likt som i Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet August 1, 2006 Share Skrevet August 1, 2006 När kan Polisen omhänderta mitt körkort vid hastighetsöverträdelse?Vid överträdelse med 20 km eller mer på 30-sträckor samt 31 km eller mer på 50, 70, 90 samt 110 sträckor medför omhändertagande av körkortet på plats. kilde: http://www.polisen.se/inter/nodeid=1376 ... ion=1.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kokfesk Skrevet August 1, 2006 Forfatter Share Skrevet August 1, 2006 När kan Polisen omhänderta mitt körkort vid hastighetsöverträdelse?Vid överträdelse med 20 km eller mer på 30-sträckor samt 31 km eller mer på 50, 70, 90 samt 110 sträckor medför omhändertagande av körkortet på plats.kilde: http://www.polisen.se/inter/nodeid=1376 ... ion=1.html Takker... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet August 1, 2006 Share Skrevet August 1, 2006 Ingen fotobokser til karlstad,men etter er det en del..Og stort sett bare arvika på tur`n som det er politi i.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet August 1, 2006 Share Skrevet August 1, 2006 Nå er det lenge siden jeg har kjørt strekka Charlottenberg - Karlstad, men av alt det jeg har sett av Sveige er jeg meget imponert over veistandarden!! Og det gromme er: på en strekke der det normalt er 70 i Norge er det 90 i Sverige . Husker da jeg kom rett over grensa mot Torsby; 60 sone på Norge sida og 90 tvert i Sverige - på samme veistandard! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^B^M^W^ Skrevet August 1, 2006 Share Skrevet August 1, 2006 Veistandarden er det jeg synes er best, men så er jeg vant med kystriksveien da..... Var i Piteå i helga og kjøringen var en drøm, utenom 19 km med pukk som venta på asfalt før Arjeplog og noen mil med diverse huller som ikke passa helt med senken min inn mot Piteå var det fantastisk..... Er enorm forskjell på veien med en gang man er på norskesia....uoversiktlige svinger og autovern overalt.....i 110-sona i sverige er det få om ingen svinger som ikke kan taes i minst 160....ikke at jeg kjørte så fort altså Eneste problemene på turen utenom fulle folk var at jeg mista et blinklys da jeg traff en fugl i cruisefart på hjemturen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet August 1, 2006 Share Skrevet August 1, 2006 Eneste problemene på turen utenom fulle folk var at jeg mista et blinklys da jeg traff en fugl i cruisefart på hjemturen... Er vel slik at forsikringen dekkar skader på bilen som er komme pga. vilt...viss ein pip-pip tel som vilt har du jo god unnskyldning til å få deg nye lys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^B^M^W^ Skrevet August 1, 2006 Share Skrevet August 1, 2006 Er vel slik at forsikringen dekkar skader på bilen som er komme pga. vilt...viss ein pip-pip tel som vilt har du jo god unnskyldning til å få deg nye lys Får se, men er litt enklere å bare bestille meg et nytt blinklys og glemme det......er uansett småpenger iforhold til hva jeg brukte i bensin på turen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
melmac Skrevet August 3, 2006 Share Skrevet August 3, 2006 Viss noken andre har tenkt seg på tur i broderlandet kan det jo vere greit å vite at fotoboksene ser slik ut mange plassar (i tillegg til dei tradisjonelle grå boksene): http://expressen.se/index.jsp?a=619228 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet August 3, 2006 Share Skrevet August 3, 2006 Er vel slik at forsikringen dekkar skader på bilen som er komme pga. vilt...viss ein pip-pip tel som vilt har du jo god unnskyldning til å få deg nye lys Vil man virkelig bruke forsikringen på et skarve blinklys? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bzzlink Skrevet August 4, 2006 Share Skrevet August 4, 2006 her er en grei redegjørelse for bøtenivået i sverige, og når førekortet taes. jeg tror ikke de inndrar førerkortet til utlendinger, men det kan være annerledes med normenn siden norge sverige har tett samarbeid. http://www.roadmc.com/default.asp?pubid=531 Som du ser er det ikke akkurat avskrekkende nivå..... blir du tatt i 130 i 90 sona så får du ca 1700 NOK i bot. og da har du nesten 150 på speedometeret , og tør du det på 90 veg, så er du enten dum eller har en såpass ny og fin bil at jeg er misunnelig på deg. Med andre ord: Gasa på, det blir inte grönare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hartvix Skrevet August 4, 2006 Share Skrevet August 4, 2006 Heh, de bøtene der er jo helt sinnsykt lave 150 km/t i 110-sone tilsvarer vel omtrent 56 km/t i 50-sone i Norge? Hvis man tenker Norsk politikk ("antall drepte er omvendt proporsjonalt med størrelsen på fartsbøter") så burde jo Sveriges befolkning stort sett bli utrydda på veiene i løpet av et år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 4, 2006 Share Skrevet August 4, 2006 Som du ser er det ikke akkurat avskrekkende nivå..... blir du tatt i 130 i 90 sona så får du ca 1700 NOK i bot. Og er uten lappen i noen måneder.. den ryker på 120.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MPålwer Skrevet August 6, 2006 Share Skrevet August 6, 2006 Kjørte en liten tur innom der i helga. Var på mantorp på lørdagen på bilsport action meet. Må si det at veiene er MYE bedre enn her hjemme. Er noen bokser på veien ja,men ser dem greit på dagtid. Fikk sitte på med en e34 m5. Første gangen jeg har sitti på med en sånn og den gikk bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonass Skrevet August 6, 2006 Share Skrevet August 6, 2006 fikk 1800 i bot på torsdag mellom gallivare og kiruna da jeg skulle passer en volvo så ga jeg litt på.. ble tatt i 143km i 110sona...hørte ingenting om lappen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå