jimc Skrevet August 1, 2006 Share Skrevet August 1, 2006 Er det noen her som vet hvor mange biler man kan kjøpe og selge pr år uten å måtte betale skatt?? Har hittil i år kjøpt og solgt 3, kjøper min 4 før året er omme, og som jeg skal PRØVE å eie en stund.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sivert Skrevet August 1, 2006 Share Skrevet August 1, 2006 snakket akkurat med nin mor som jobber i skattevesenet, hun sier at du kan kjøpe og selge så mange biler du vil i løpet av et år så lenge du ikke tjener gode penger på det, Håper dette hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimc Skrevet August 1, 2006 Forfatter Share Skrevet August 1, 2006 Aha.. Takk for tilbakemeldingen!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 1, 2006 Share Skrevet August 1, 2006 Hvordan orker du å holde på med å bytte biler så ofte når det er så nye biler som 05-modeller du har? Omregistreringsavgiften på 05 og 06-modeller er jo nesten en månedslønn for folk flest.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet August 1, 2006 Share Skrevet August 1, 2006 snakket akkurat med nin mor som jobber i skattevesenet, hun sier at du kan kjøpe og selge så mange biler du vil i løpet av et år så lenge du ikke tjener gode penger på det, Håper dette hjelper. Dette gjelder dog ikke om det er snakk om bruktimport. Da er det andre regler. Tror det er maks 3 biler pr.år man kan importere og selge før det blir regnet som at man driver butikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle Simonsen Skrevet August 2, 2006 Share Skrevet August 2, 2006 Mener det er 4. Var ihvertfall det tidligere. Har fått beskjed om å bremse selv av skattemyndighetene. Da solgte og kjøpte jeg 8 biler i løpet av år. Men det ligger også noe i det at så lenge du ikke tjener penger på det så går det greit. Må bare vise kvitteringer. Nå begrenser jeg meg til 4-5 biler i året. (Runder snart 50 biler i løpet av ti år.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mangel Skrevet August 2, 2006 Share Skrevet August 2, 2006 og viss du "tjener godt", hva nå enn de mener med det, så må du skatte hvor mye da? 26%? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå