sn|per Skrevet August 1, 2006 Skrevet August 1, 2006 Tenkte jeg skulle sjekke litt væskenivåer og slik i motorrommet i dag og da la jeg merke til at nivået på tanken merket med "ATF" var veldig lavt. Regner med dette er servo-oljen? Hva slags olje skal jeg etterfylle med? 99 modell E46 320..
Gunnar Skrevet August 1, 2006 Skrevet August 1, 2006 ATF = Automatic Transmission Fluid, og det er det du skal ha på der. Dexron II er vanligst.
Simen Malerbakken Skrevet August 2, 2006 Skrevet August 2, 2006 Noen biler sakl ha egen spesial olje til servostyringen MB skal blant annet ha det. BMW bruker vel stort sett ZF styresystemer og da er det vel oftest brukt ATF som spec og ATF er jo bare en samlebetegnelse som Gunnar er inne på for Automatic Transmission Fluid.
viper Skrevet August 3, 2006 Skrevet August 3, 2006 forrige eier på bilen min hadde hatt på vanlig servo-olje, dette førte til stygg skrike lyd fra pumpa! ta på riktig olje!§
sn|per Skrevet August 3, 2006 Forfatter Skrevet August 3, 2006 Men jeg er trygg så lenge jeg bruker Dexron II? Får man kjøpt denne oljen hos mekonomen?
sn|per Skrevet August 16, 2006 Forfatter Skrevet August 16, 2006 Har nå kjøpt dexron III på mekonomen. Regner med at jeg kan bruke det i stedet for DEXRON II?
sn|per Skrevet August 16, 2006 Forfatter Skrevet August 16, 2006 Bumper denne jeg, siden jeg helst vi lfå fyllt på mer servoolje før jeg kjører mer. Regner med at Dexron III blir det samme som dexron II, men vil helst spørre for å være 100% sikker.
Pedi Skrevet August 18, 2006 Skrevet August 18, 2006 Og sjekk fargen på klistremerket på beholderen. Orange er Dextron og grønn er CHF. CHF og Dextron skal ikke blandes, ei heller brukes om en annen..!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå