Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, prøvde å få bilen gjennom EU godkjenning. Men ikke faen om det gikk. De klage på avgassene. Så det jeg lurer på er om lamdasonde fra en e36 320 og 325 er den samme......

Skrevet

Høres bra ut, men noen som hva jeg skal skjekke for å se om lambdasonden funker optimalt....Hadde vært greit å få dette i orden før bilen blir avskiltet. Skulle ha vært godkjent for lenge siden :shock:

Skrevet

Skiftet lambdasonde nå,hjalp ikke. Oppfører seg helt på tryne. Den jager så jævlig på avgassene. Hva skal jeg gjøre :shock: . Er det noe jeg kan gjøre, sjekke, justere osv.... . Et eller annet.???? Begynner å bli drit lei av å ikke få det til........ :cry:

Info mottas med stor takk

Skrevet

En kompiss av meg har akkurat kjøpt seg en audi 90 som hadde noe av tilsvarende problemet, tidligere eier trodde det var lambdasonda. Men når vi åpna panseret så var jo luftfilteret ganske skittent, så vi bytta det ut, kikka litt på pluggene som seff var sota ned, og så visste det seg at luringen hadde tatt ut sikringa til lambdasonda så han skulle få mindre problemer med den eller no. trodde han, men den var jo helt fin.

Når vi fiksa det her så gikk bilen som den skulle! :)

De hadde for øvrig kjørt dyserens på den også.

Håper det hjalp, og lykke til!

Skrevet

Heisann, og takker for svar. Luftfilteret er sjekket. OK. Ny olje og filter,og nye plugger er det. Så det må være noen givere på selve motoeren som gir feil info til hjerne tror jeg. Men er ikke akkurat noe guru på dette her. Så jeg trenger mer info fra gjengen her inne, kanskje de har noe triks på lur :wink:

Evt hva som må sjekkes etc....

Skrevet

Var den ny den lambdasonden som du satte på? Har hatt dette problemet flere ganger og noen av de gangene har det vært en veivhuslufting som har vært tett, bytta den og alt har vært bra, dette fant de ut etter en diagnose hos bmw. koster jo ikke alverden det heller da..viss ikkje har jo biltema lambdasonder til 3-400kr..

Skrevet
Hvordan er tilstanden på katalysatoren din da? -den kan ha ganske mye å si..

Ja si det, virker nå fast i fisken da.

Nei, brukte ikke ny lambdasonde, gjorde ren en jeg hadde. Da funket det en liten stund. Før avgassmålingene begynte å jage igjen....Merkelig :shock:

Skrevet

Jeg hadde jaging, og det ganske mye, ble forbanna trist lei meg, og oppgitt.

En dag kjørtge jeg bilen god og varm, kjørte hjem, satt en vifte på motoren, mens jeg skrudde av toppen og ventet til den var lunken og stillte ALLE ventilene(sikkelig) smokket den sammen igjen, tiking jaging alt forsvant, og det var KUN GROM 6`er lyd i den! ikke tik eller noe i det helletatt, og det er til og anbefale, gjorde det sammen på en kompis sin bil, den og sluttet og jage og gå som en klokke, bare uten tiking:P lykke til.

Skrevet

Hei, går ikke så bra dette her, f........ :evil:

Idag koblet jeg av luftmengdemåleren mens bilen gikk på tomgang, var akkurat de samme målingene. Så jeg lurer på om denne ikke er helt i vater.

Så kanskje noen i Bergen har en liggende, som jeg kan låne for å se om det er noe forskjell på avgassmåling etter bytte.

Så kanskje jeg kjøper den hvis det er den som "fokker"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...