Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Tenkte jeg skulle begynne med høyglanspolering av diverse motordeler i min E30 M3,men er det noen som kan fortelle meg om "slibesæt`et" fra Koed inneholder alle pakninger jeg trenger for å demontere alt på innsugssida og toppdekselet?

Har ikke VELDIG god peiling på S14 enda så jeg takker for all hjelp jeg kan få :P

https://www.koed.dk/

onlinekatalog - E30 - nye deler - motordeler - pakninger,slibesæt

Skrevet

har også sett på dette.. til min e30 320i og lurer på om det slibesettet til min m20 inneholder toppakning og alt man trenger ved overhaling av topp? jeg trodde en toppakning var kjempedyrt.. men står jo der at d settet koster 398?hmm.. (la dette inn hær siden d egentli går under samme greiern.)

Skrevet
Hei!

Tenkte jeg skulle begynne med høyglanspolering av diverse motordeler i min E30 M3,men er det noen som kan fortelle meg om "slibesæt`et" fra Koed inneholder alle pakninger jeg trenger for å demontere alt på innsugssida og toppdekselet?

Har ikke VELDIG god peiling på S14 enda så jeg takker for all hjelp jeg kan få :P

https://www.koed.dk/

onlinekatalog - E30 - nye deler - motordeler - pakninger,slibesæt

Et slipesett inneholder alle pakninger og tetninger over blokka, altså til toppen. Toppakning, innsugspakninger, eksospakning, ventiltetninger osv.

Skrevet
har også sett på dette.. til min e30 320i og lurer på om det slibesettet til min m20 inneholder toppakning og alt man trenger ved overhaling av topp? jeg trodde en toppakning var kjempedyrt.. men står jo der at d settet koster 398?hmm.. (la dette inn hær siden d egentli går under samme greiern.)

Mener det står helt nede på den siden at topp-pakning ikke medfølger! Hadde vært VELDIG billig vist den var med også :P

Skrevet

Mener det står helt nede på den siden at topp-pakning ikke medfølger! Hadde vært VELDIG billig vist den var med også :P

ja d syntes jeg og men d står at der d står 2 bak følger d ikke med toppakning.. og d står ikke noe totall bak m20 slibesæt.. så jop nedenfor at d selgers toppakning til m20 320 for 268(standard).. syntes dette var ekstremt billig etter hvilken priser jeg hadde sett for meg og hva jeg har hørt fra andre biler..
Skrevet

Topp pakning er ikke spesielt dyrt, (men koed er billigere enn vanlig). Det som koster er de 4-5 timene verkstedet bruker på å planslipe toppen og gjøre andre ting, som feks bytte andre pakninger siden de først har det åpent. DET koster.

Skrevet

Et slipesett inneholder alle pakninger og tetninger over blokka, altså til toppen. Toppakning, innsugspakninger, eksospakning, ventiltetninger osv.

Ok så da inneholder det sikkert det jeg trenger da!? reagerte litt på at ett slipesett fra GS kostet 2842+mva og ett fra koed bare kostet 699DKK+mva! Bare topp-pakning og pakninger mellom spjeldhus og innsugsmanifoil koster jo over 1500DKK til en S14 motor på koed viss du kjøper det "løst"... Var ikke dette litt rart?

Skrevet

Ok så da inneholder det sikkert det jeg trenger da!? reagerte litt på at ett slipesett fra GS kostet 2842+mva og ett fra koed bare kostet 699DKK+mva! Bare topp-pakning og pakninger mellom spjeldhus og innsugsmanifoil koster jo over 1500DKK til en S14 motor på koed viss du kjøper det "løst"... Var ikke dette litt rart?

Jævla dyre pakninger. Stålforsterka pakning (godt egna til f. eks turbobruk) koster 500,-, til M10 vel og merke. Klart en M motor har dyrere deler men

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...