Gå til innhold

trenger tips angående montering av mls toppakning


325ixturbo
 Share

Anbefalte innlegg

Studs eller vanlige bolter?

Med ARP skal du ikke bruke fabrikkens momenter, men det går jeg ut ifra at du vet. Jeg har forøvrig aldri vært borti ARP som skal varmkjøres for så å ettertrekkes, så jeg ville tatt en ekstra sjekk på det momentet som er oppgitt fra ARP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte akkurat mls pakning på min m20b25, jeg bruker også ARP studs. Når jeg satte det sammen så limte jeg de tre pakningsdelene sammen med loctite 3020. Også la jeg det på, dro til boltene først med 40nm og så 94nm. Varmkjørte motoren, også løsnet jeg en og en bolt og dro de til igjen med 94nm. Det var etter prosedyren som fulgte med mls pakningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var en grunn til at jeg stilte spørsmålet om tips for i bruksanvisningen sto d 80nm varmkjør og trekk til med94nm etter ca en 30 min. men når jeg sendte mail hos ppf så sto d 40 nm og 84 så løsne en og en bolt for å trekke til med 94nm igjen,, noen som er blitt klokere ? funker det bra til dere som har gjort d el?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hakke fyra jeg. men regner med å lade mellom 0.8 til 1.2 en plass.

Dro til toppen med 94nm som sagt og hadde planlagt å dra til 90grader etter varmkjøring, men den prosedfyren var viss riv ruskende gal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...