Trond_e46 Skrevet August 3, 2006 Share Skrevet August 3, 2006 hei, kjøpte en bil for et år siden...318i e36. Så skulle jeg ha lakkert opp en m3-front. Så lurer jeg på en ting. Framme på støtfangertårnet står navnet "bmw-sonderlack". Er dette alt jeg trenger å oppgi til lakkereren? Søkte på koden på nettet, og det virket som det er flere varianter av Sonderlack. Takker for svar ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet August 3, 2006 Share Skrevet August 3, 2006 Ja! Er bilen din British Racing Green? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odland318is Skrevet August 3, 2006 Share Skrevet August 3, 2006 Trodde da det skulle stå mer enn som så. På E36en min står det 244/7 og Sterling Silberschlagen under. 244 er vel selve fargekoden, og 7 antakeligvis fargen på interiøret. Var en lakkerer som sa så Men regner med at du kanskje ikke fant noen tall da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard ///M3 Skrevet August 3, 2006 Share Skrevet August 3, 2006 Om det ikke er nyansen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet August 3, 2006 Share Skrevet August 3, 2006 Det er nok sikkert nyansen ja, hvis det står 244/7.. Ang sonderlack så er det vel et meget begrenset utvalg av orginale farger hos bmw, så er vel ikke noe problem å finne rett type der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet August 4, 2006 Share Skrevet August 4, 2006 sonderlakk betyr jo bare spesiallakk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
najtrox Skrevet August 4, 2006 Share Skrevet August 4, 2006 På individual bilene står det vel heller ikke noen lakkode hvis fargen er spesiell? Husker ikke helt her altså... Synes bare å huske at det står BMW individual eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond_e46 Skrevet August 5, 2006 Forfatter Share Skrevet August 5, 2006 Ja,d er en slags grønnfarge...varierer litt avhengig av lys.. Legger ved bilde, kansje nån kjenner igjen fargen..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond_e46 Skrevet August 6, 2006 Forfatter Share Skrevet August 6, 2006 på merket hvor d står BMW-sonderlack, står det med små tall 7 siffer...er det mulig at de tre siste siffer er lakk-kode? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet August 6, 2006 Share Skrevet August 6, 2006 Hvilke tall er det som står der da, alle 7? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odland318is Skrevet August 6, 2006 Share Skrevet August 6, 2006 Det er vel ikke VIN (Vehicle Identification Number) som står der da?Lakkoden skal vel som regel stå på venstre fjærtårn? Snakker ut i fra egen erfaring da jeg lurte på det samme tidligere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet August 6, 2006 Share Skrevet August 6, 2006 bare å oppgi navnet på fargen som står under panseret, lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet August 10, 2006 Share Skrevet August 10, 2006 Fargekoden er stort sett 3 siffer. På E36 så fargekoden plassert på en plate rett bak høyre dempertårn. Er et svart skilt. tallet som står etter fargekoden er ikke nyansen, men interiørkoden. Tenk så greit om man kunne finne riktig nyanse på dette skiltet:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå