Gå til innhold

S50B32, hva er maks N/A ut av denne?


Espen*
 Share

Anbefalte innlegg

Spør ikke om hva som er maks man kan ta ut, spør om hva som er tatt ut... Les før du er spydig...

N/A betyr Naturally Aspirated...

Spydig?

Er du samme Espen fra Lillehammer som er på bilforumet og oppfører deg som en drittunge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordel å holde seg til topic vel (sikter ikke til de som faktisk skrev noe nyttig). Har du ikke svar på hva han spør om er det mye ryddigere for de som skal lese og muligens kan hjelpe trådstarter om dere LAR VÆRE å skrive usaklige innlegg.

OT: Såvidt jeg vet så har vel denne motoren originalt (3.2L?) 321hk (236 KW ca.) Forøvrig euro edition men det visste du vel :P Usikker på dreiemoment etc.. Også usikker ved hvilke rpm hkene er tatt fra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordel å holde seg til topic vel (sikter ikke til de som faktisk skrev noe nyttig). Har du ikke svar på hva han spør om er det mye ryddigere for de som skal lese og muligens kan hjelpe trådstarter om dere LAR VÆRE å skrive usaklige innlegg.

OT: Såvidt jeg vet så har vel denne motoren originalt (3.2L?) 321hk (236 KW ca.) Forøvrig euro edition men det visste du vel :P Usikker på dreiemoment etc.. Også usikker ved hvilke rpm hkene er tatt fra ;)

Tro meg,om det er samme karen vil dere helst ikke ha han her.. Får håpe jeg tar feil,eller at han har blitt litt mere voksen og tenker seg litt om.

Ikke så vanskelig å finne info om man søker litt:

Motor: S50 B32 M-Power, dobbel VANOS. Volum 3 201 ccm, boring og slaglengde 86,4x91,0 mm, kompresjon 11,3:1. 321 HK ved 7 400 rpm, 350 Nm ved 3 250 rpm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare tykkelsen på lommeboka som setter begrensninger på hvor mye effekt man kan få. :)

Men har også sett flere opp mot 400hk. Da er det selvsagt gjort uendelig mye.

Gamle S14motorene ble jo trimmet opp til ca 300-320hk i touringcar bilene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en som er bygget for Rallycross, effekt rett i overkant av 400 hk, NA.

Det var en 400hk suge- S50 maskin til salgs her på forumet for en stund siden, var det kanskje den?

En tommelfingerregel ved trimming er: 1000kr pr. hk. Bare å regne ut.

Bare å søke på S50/S52 finner du maaasse info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en som er bygget for Rallycross, effekt rett i overkant av 400 hk, NA.

Det var en 400hk suge- S50 maskin til salgs her på forumet for en stund siden, var det kanskje den?

Jepp, var meg som la ut annonse ang interesse av den, men selger var litt usikker, og eg hørte ikkje mer fra han ang. salg av motoren,

han sku komme med komplett spec liste til meg, så eg kunne videreføre.

Men han er ned dryssa i arbeid, har 2 firmaer, unge og svært liten tid til overs

Denne bremsa 404hk.

Ska snakke med han, da en østlending eg snakka med var veldig interesert i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ska være fullt mulig å dra ut 400-450 hk fra den, men det koster siden de er relativt topptrimmet fra før av. hvis du er ute etter masse kraft ville jeg satset på turbotrimming fra et tidlig nivå. (altså ikke trimme for mye N/A ca 350-360 hk). Men det er jo alt etter interesse, penger og tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turtall er jo nøkkelen til hester i en sånn motor.

Touringcar bilene tar jo ut ca 300hk på 2liter n/a.F1 tar ut ca 750-800hk på 2.4 liter.

Vil regne med at en skikkelig n/a tuning på denne motoren for menigmann med normal lommebok(50-100k) er 400-450hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...