Gå til innhold

Frafaller fartsbot dersom man ikke mottar den??

hav
 Share

Anbefalte innlegg

hei

Fikk en fartsbot for en stund tilbake..fotoboks :(

4 juli sendte hedmark politidisktrikt "boten" min til staten mn jg har forsatt ikke mottat den..

Noen som vet om det er en periode boten er gyldig ifølge loven? og om den frafaller etter en hvis tid?

mvh

Hav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om folk som har fått boten 3 måneder senere.. så tviler vel på det.

Forelding på en straffesak er jo 10 år, så de kan vel ta ut tiltale på deg om 10 år minus et par måneder også om de vil det.. men kan jo være det er andre regler for trafikkforseelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er det samme som med vanlige regninger og der er grensen 3 år... :?

Leste en sak om det der utlendinger ikke betalte parkerings bøtene sine før de dro til bake til landene sine, å de kunne eller gadd ikke sende regningen til dem i andre land, så etter 3 år forfalltboten vis de ikke returnerte innen det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama til en kompis bor i sverige(skole) og er mester i å få parkeringsbøter i hele Gøteborg,men hu har norsk bil og dem gidder ikke ettersende de til Norge der de ikke har myndighet til å inndrive.

Hu er oppe i ett meget høyt beløp tror jeg nå,så håper det fortsetter sånn for hennes skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama til en kompis bor i sverige(skole) og er mester i å få parkeringsbøter i hele Gøteborg,men hu har norsk bil og dem gidder ikke ettersende de til Norge der de ikke har myndighet til å inndrive.

Hu er oppe i ett meget høyt beløp tror jeg nå,så håper det fortsetter sånn for hennes skyld.

Dette gjelder ihvertfall ikke andre veien! Med svenskregget bil i Norge får du boten hjem i postkassa i Sverige... Rart om det ikke er det samme andre veien også, var jo en sak for noen år siden, mente at trafikketatene innledet et nytt samarbeid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...