JonH Skrevet August 4, 2006 Skrevet August 4, 2006 Blir nødt til å bytte motor i min 90 518. Nå står det en M40B18 i den. Bilen er ny i Norge, så jeg kan evnt sette inn større motor uten å betale avgifter. Hvilke motorer kan settes inn uten de helt store tilpassninger? Trenger ikke ha noe helt rått i den bilen, og ikke er så veldig interessert i å bytte ledningsnett i bilen. Hvordan vil det gå med f.eks E30/E36 318is motor?
oddis Skrevet August 4, 2006 Skrevet August 4, 2006 Is motor er det enkleste i mine øyne. Alt med 4 syl. S14 f.eks hadde blitt unikt i en E34.
Kenneth BMW Skrevet August 4, 2006 Skrevet August 4, 2006 Jeg ville ha satt inn en 2,5 liter (192 hk'en) Du må jo da ha ledningsnettet og resterende tilbehør..
JonH Skrevet August 4, 2006 Forfatter Skrevet August 4, 2006 Is motor er det enkleste i mine øyne. Alt med 4 syl. S14 f.eks hadde blitt unikt i en E34. Trenger jeg da å bytte ledningsnett?
JonH Skrevet August 4, 2006 Forfatter Skrevet August 4, 2006 Jeg ville ha satt inn en 2,5 liter (192 hk'en)Du må jo da ha ledningsnettet og resterende tilbehør.. Joda, det er klart det hadde vært det ideele. Men poenget er at jeg kun skal ha den bilen som vinterbil og til å dra campingvogn/bilhenger. Har dratt både campingvogna og bilhenger med den M40B18 motoren, og det har fungert helt fint. Mulig jeg setter inn samme motor igjen, men om det ikke er så alt for mye ekstrajobb å sette inn noe større, er det vel fare for jeg lar meg friste
oddis Skrevet August 5, 2006 Skrevet August 5, 2006 Bare å lete etter en delebil med M40 motor. Koed.dk sikkert også noen M40'er liggende. Mener det står annonsert en E30 med M40 på autodb til en grei pris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå