Gunnar Skrevet August 4, 2006 Share Skrevet August 4, 2006 Hvordan er det med ettermontering av multifunksjonsratt på E46 - er det bare å smekke på så fungerer alt av knapper? Tenker på radio og cruise? Eller må man aktivere cruise med diagnoseutstyret? Passer airbagen fra standardrattet over på sportsrattet med multifunk, eller sitter dekslene på airbagen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet August 4, 2006 Share Skrevet August 4, 2006 Mener å ha hørt at det er ingen problem å sette på et mutlifunkjsonsratt hvis du har klima (der du kan justere gradene selv). Mener vertfall å ha hørt at alle ledningene er lagt opp da, gjelder også BC..Uten så var det litt ledninger som måtte legges opp, men ikkje en stor jobb etter hva eg ble fortalt på bavaria.. Har en spake med BC liggende som skal på, men lurer på er multiratt her i gården og.. Skal ikkje si 100% at det stemmer det eg sa om rattet nå, men det er vertfaløl slik med BC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 4, 2006 Forfatter Share Skrevet August 4, 2006 Ja, BC er allerede montert inn i bilen det gjelder. Måtte bare få aktivert det med BMW sitt diagnoseutstyr (var verre uten klima). Så da er det kanskje samme greia med cruisen, at den har det "store ledningsnettet" pga. klimaen slik at kablene ligger klar til alt slikt. Gullfint at alt er bygd inn i hjerne og slikt etterhvert. Mekanikeren gikk gjennom en liste der og spurte hva far ville ha inn, så nå har den både BC og automatiske kjørelys. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus M Skrevet August 4, 2006 Share Skrevet August 4, 2006 Hei Jeg har akkurat ettermonter multiratt på min E46 Coupe. Der var det 3 ledninger som fulgte med rattet og skulle kobles til får å få alt til å fungere. 2 ledninger til lysbryterpanel på venstreside, og den siste skal i "hjernen". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
melmac Skrevet August 5, 2006 Share Skrevet August 5, 2006 Har veldig lite peiling på temaet sjøl, men kom ein gong over denne, som i alle fall gir litt oversikt over jobben: http://www.autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=111 Hadde lyst til å bytte frå 4-eika skinnratt til 3-eika sportsratt med knappar og styr, men fann ut at airbagen er forskjellig på 4-eika og 3-eika, så då vart det litt dyrt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå