Gå til innhold

Velsignelse til å kjøpe en Honda?

Sevenord
 Share

Er dette noe å gå for?  

75 stemmer

1. 1. Er dette noe å gå for?

• Ja
      5
    • Nei
      71

Anbefalte innlegg

Hallaisen folkens ;)

Var her om dagen å prøvekjørte en e36 328 sedan, og ble totalt frelst av den lyden og draget i bilen! Det som irriterte meg var at den var langt fra perfekt utvendig, hadde trengt ordentlig proff oppshining eller opplakkering. Var også litt rust fremme på sideskjørtene. Litt ulyder fra bakstell over humper. En del knirking generelt overalt. Ikke skinn eller sportsstoler eller takluke, men AC.

Km stand ca 190 000. Prisantydning 109000.

Så dro jeg for å se på en Honda Del-Sol 92 mod. Bilen så grei ut på bildene, men var strøken når man fikk se den på ordentlig. Den så nylakkert ut, ingen riper å snakke om, strøkent PENT interiør, og hissig motor. Den er privatimportert fra Tyskland i fjor, eid av mann godt oppi åra.

Km stand ca 90 000. Prisantydning 95000.

Det som da fikk meg til å få øynene opp for Hondaen var muligheten til å få en bil som så og virket tilnærmet ny ut. Mot BMW'en som virket heller godt brukt.

quote annonse:

Pen Bil med lav km stand. Kun 2 eiere. Null rust. Teknisk strøken. Fullt servicehefte der ale servicer er utført på Honda verksted. Sportslig lyd med Remus eksosanlegg. Nylig tatt NAF test kan oversendes på forespørsel.

Stor stereo kan medfølge for tillegg i pris.

Billigere bil i innbytte vurderes.

Pris kan diskuteres!

1894-44be8357077c1.jpg

1894-44be83841fefe.jpg

1894-44be8375ab15c.jpg

Hva syns dere om noe slikt? Syns dere jeg er latterlig?

Dere som er bmw fanatikere og som aldri ser på andre bilen enn bmw og/eller baktrekkere trenger ikke kommentere!

Det skal sies at den gikk selvfølgelig ikke like bra som bmw'en, langt unna egentlig, men til gjengjeld så får jeg en mye mer strøken bil, MYE lavere bensinutgifter, lavere forsikring, 1/6 av omregistreringsavgiften.

Det negative er at det er en bil som sikkert er vanskelig å selge pga den er upraktisk liten og bare to seter, framtrekk (dog SVÆRT god å kjøre, ivertfall med originaldim på dekk, ikke antyding til å være en sporete jævel under pådrag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Siden du spør om meninger: Personlig synes jeg Del Solene er utrolig stygge, så stygge at det er nok til at jeg aldri ville kjørt rundt i en sånn selv. Uansett pris og motor. Kategoriserer den som en enda mer 90-talls jentebil enn MX-5. Men det var nå min smak, og min smak betyr ikke noe her.

Uansett er det to biler i helt forskjellige klasser. Fem sitteplasser og fire dører mot to sitteplasser og to dører, praktisk mot upraktisk. Det blir en vurderingssak for deg i forhold til hva du trenger og prioriterer.

T-tak er jo heller ikke det beste, men det er kanskje plass til takplatene i bagasjerommet på Del Solen i motsetning til noen andre biler med T-tak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo funnet to ganske så forskjellige biler her da.. Spesielt når det gjelder plass.. Jeg tror du kommer til å savne den plassen som du hadde fått i bmw`n.. Honda`n er og blir en liten bil. Men det er jo også mange pluss sider, som jeg så du nevnte her. Lavt bensinforbruk, motor som tåler masse og litt til.. Og Honda`n har jo også gått 100000km mindre.. Det er en del! Selv om jeg ikke liker utseende på Honda`n, så er det helt klart en mer fornuftig bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for innspill :)

Jeg vet ikke hvor mange av dere som har prøvd en slik bil selv?

Jeg er jo helst på jakt etter en bmw med sekser, men det er ikke bare bare å finne noe i området. Jeg har sett på og prøvekjørt to stk e36, 320 coupe og denne 328, og må si jeg likte begge bilene VELDIG godt, men ingen har jo vært i nærheten av å være i samme stand som hondaen. Det var dessuten en svært artig bil å kjøre, sitter GODT, sitter LAVT, kort akselavstand og fantastisk i svinger :) Lyden er det heller ikke noe å si på ;)

Men jeg har ikke bestemt meg enda.. Er litt skeptisk.. Så må lufte saken og få litt inputs..

Gunnar: Jepp, er fester for taket i bagsjerommet, slik at det følger luken oppover. Er faktisk relativt bra plass baki der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere skrevet at jeg liker Honda og Vtec. Bra biler og utrolig gode motorer! ingen tvil om det.

Dersom du vurderer BMW'er opp mot andre biler vil du alltid se at du må betale mer for dem, målt i motorstørrelse osv. BMW kan ta seg bedre betalt og likevel selge biler, fordi de lager premium-biler. Men husk, du får jo mer igjen når du selger.

Når det gjelder Del Sol så er jeg ikke begeistret. Cicic, Accord og Prelude er alle mye finere og praktiske. Min mening. Men dette får bli ditt valg. Kjøp BMW :wink: (men ikke nødvendigvis den du ser på nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang utseende så syns jeg den scorer bare høyere og høyere for hver gang. Civic av samme årgang er jo pene biler, ingen tvil om det, men interiørmessig ser de jo ut som en ordentlig grandma' bil.

Accord er også pene biler, men litt for kjedelig syns jeg. Prelude er absolutt ikke så værst, vertfall ikke den som er på begynnelsen av 90 tallet.

Det jeg er redd for er jo hvordan det er å selge en slik bil, denne har vært til salgs flere ganger.. Er nok en utrolig liten kundegruppe.

Angående det å lage premium biler så tviler jeg ikke på kvaliteten til honda akkurat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som har en Del sol med 160hk v-teck,og en annen som har en E46 328i (er jo ikke E46 du sammenlignet med da men) Men jeg er ikke i tvil,hadde aldrig valgt en 2-seter til fordel for en E36 328i.. Del sol er jo mer en jente bil spør du meg! Men jeg og mange andre som er bmw frelst er vell kanskje litt trangsynte når det kommer til det å skifte til andre bilmerker :D Spesiellt japse... Men men det er dine penger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville som det ble sagt over også brukt litt mer tid på å finne meg en kvalifisert BMW med sekser. I mine (BMW) øyne blir det feil å sammenlikne en shabby BMW med en velholdt Honda. Er det lite av med dem oppi nord der? VTEC er ihvertfall et must da man skal ha Honda.

Men noe jeg undrer litt på er at det spranget du nå er ifred med å gjøre (E30 til Honda) gir også ganske forskjellige kjøreegenskaper. BMW er kjent for en ting... Bare sørg for å prøv et "strøkent" eksemplar av en BMW som du er intressert i, da kan du ta en velbegrundt avgjørelse.

Min oppfatning ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm det står jo helt på hva du vil ha, har aldri kjørt akkurat den men min erfaring med Honda er,, pålitelige, drit kjedelige, stygge, ganske komfortable, irriterende rent innretningsmessig på knapper, ratt, seter osv, stort sett enkel og kjip plastikk utførelse på ALT. Om du på død og liv skal ha Honda så gå heller å finn en Prelude, de ser ihvertfall sånn noenlunde ut og har greit med utstyr.

Selv begynner jeg å bli mer og mer BMW frelst, kjørte akkurat 150 mil på min e39, i mine tidligere biler hadde dette aldri gått, setene hadde tatt knekken på meg lenge før 30 mil og annet skrammel, ulyder og vimsete oppførsel ville før eller siden gitt meg en gigant huepine. Du kan si hva du vill om japsebiler,, men tror ikke det finnes en eneste en som hadde klart noe tilsvarende om jeg skulle kjørt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, mye artig her =)

Ser jo at "alle" syns det er en stygg bil... Det er jo nesten litt skremmende, men som noen sa så er vel BMW folk generelt litt for BMW, no offence.

chrbje76: I forhold til det som ligger på nett så syns jeg ikke prisen på 328'n var sinnsyk...

Men skal jeg være ærlig så er det klart at en strøken bmw av nyere årsmodell er det som ligger høyest på ønskelisten... Det er bare det å komme over noe BRA. Og det med forsikring...

Jeg er typen som er åpen for det meste, med noen hederlige unntak. Slik det virker på meg så ser flesteparten av folkene her inne nesten utelukkende bare på bmw :shock::wink:

Blir vel å forbli i tenkeboksen enda en stund tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...