Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis glødereleet er gåent vil jo ingen av glødepluggene gløde og glødelyset vil ikkje tennes.

Er derimot en eller flere av glødepluggene gåen vil bilen til tider være tungstartet og det kan hjelpe å gløde flere ganger før man starter

Den enkleste måten å finne det ut på er å seriekoble ett ampermeter (multimeter) med tilførselen til glødepluggen, så ser du det om den trekker strøm eller ei.

Hvis det var pluggene du mente da. Er releet gåent vil alt som har med gløding være dødt vel?? Og bilen vil være ganske så tett å få gang på på kald motor.

Skrevet

okey, da er ikke gløde relet gåent. Jeg har bytta gløde pluggene, men jeg synes den er litt tung starta på kald motor. Noen ganger er nok å bare gløde 1 gang, mens andre ganger må jeg gløde 3 ganger.

Må man av med innsuget for å sjekke strømmen til gløde pluggene?

Skrevet

Nei det må du nok sikkert ikkje. Bare følg ledningene bakover, så er det nok noe koblinger lengre oppe mot styringen det er lettere å komme til å måle på.

På 324'en min måltes det på styringsboksen og den sitter fint til rett under frontruten på høyre side. Litt lettere enn å holde på nede bak innsuget.

Skrevet

Defekt temp.føler for gløding? Veit ikkje om det er egen temp.føler for glødinga på din bil, men viss den har det og den er defekt kan du iallefall få problem med tida som relet er innkoblet. Men kontroller først spenninga på pluggene/evt ut frå releet.

Skrevet

hmm jo tror det er en temp føler like ved gløde pluggene/innsuget.

For det er liksom bare den første starten på morgen jeg sliter litt med. Er når bilen har stått over natta...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...