Gå til innhold

Forsterkeren slår seg av


Anbefalte innlegg

Har et lite problem med at forsterkeren slår seg automatisk av ved for høy lyd/bass. Spilleren fortsetter bare å spille, mens lyden forsvinner helt. Anlegget funker fint så lenge volumet er ganske lavt, men om jeg skrur opp forsvinner lyden.

Er ikke lenge siden jeg fikset anlegget, og det funket helt fint en stund, men for et par dager siden dukket dette problemet opp.

Noen som vet hva årsaken kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk signalkabel til forsterker, brudd på den noen steder, phono kablene, om det er knekk på noen ledniger i det helletatt. fin nytt jordingspunkt(gjerne batterie-det beste stede og gjorde) sikringen på pluss kabelen, eventuelt får liten pluss kabel som gir strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går forsterkeren i overloade eller skrur den seg helt av, viss den skrur seg helt av så vill jeg tro det er dårlig kontakt i remote ledningen etter som at det er denne som skrur av og på forsterkeren, viss den går i overloade så vill jeg nesten tru at du kanskje har et sprengt element, det er min erfaring i alle fall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk subkabelen, på min var dette skrukontaker og skruene hadde vibrert så mye at de skrudde seg selv ut :? Hadde akkurat samme problem som deg ved at alt koblet seg ut når det blei litt bass, og så kom det tilbake igjen etter 5 sekunder ca. Nå er alt bare fett :D

Men sjekk alt av kabler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...