sindre Skrevet August 7, 2006 Skrevet August 7, 2006 Min E30 320 touring "kutter" plutselig når jeg kjører og bensinforbruks nåla går til 0 før den kjører videre. Dette skjer oftest når jeg gir gas. Ingen av de andre instrumentene rører seg( km/t, turtall, oljetrykk osv). Noen som kan ha noe formening om hva det kan være som holder på å ta kvelden?
Radeon Skrevet August 7, 2006 Skrevet August 7, 2006 Har samme feilen i min E30 Cab, så henger meg på denne tråden jeg...
mEhE Skrevet August 7, 2006 Skrevet August 7, 2006 kutter motoren eller er det bare instrumentene du mener?
Radeon Skrevet August 7, 2006 Skrevet August 7, 2006 Hos meg kutter bare instrumentene. Dvs drivstoff måleren og turtelleren spretter ned til bunn og opp igjen.
mEhE Skrevet August 7, 2006 Skrevet August 7, 2006 hehe..sliter også med det samme selv...men skjer som regel bare når det er fuktig i været og mye regn.. så det tyder jo kansje på noe fukt i elektronikken eller noe?
sindre Skrevet August 7, 2006 Forfatter Skrevet August 7, 2006 Hos meg kutter motoren, men den kutter ca 0,5 sek før den begynner igjen. Skjer ofte 3-4 ganger rett etterhverandre. Samtidig som motoren kutter så går drivstoffmåler nåla til 0 før den går tilbake den den var igjen.
mEhE Skrevet August 7, 2006 Skrevet August 7, 2006 hm..kansje litt lettvint men kan jo være dårlig kontakt med batteriet bak.. ,eller kansje dynamoen din?? virker jo som hele dritten kutter og ikke for spenning,. skjekk kablene på dynamoen din om de sitter ordtlig skrudd fast. om dynamoen er defekt\evt dårlig kontakt med kablene tar det ikke lange tiden før batteriet er tomt..og da vil ikke bilen få gnist og alt vil kutte..
sindre Skrevet August 7, 2006 Forfatter Skrevet August 7, 2006 Har volt måler i bilen, og den rører seg ikke når bilen kutter. Men det er jo verd en kikk, skal se på det når regnet har gitt seg.
Haug Skrevet August 7, 2006 Skrevet August 7, 2006 hehe..sliter også med det samme selv...men skjer som regel bare når det er fuktig i været og mye regn.. så det tyder jo kansje på noe fukt i elektronikken eller noe? Har også det samme problemet når det er fuktig og regnvær. Måtte bytte instrumentpanel tilslutt da alt klikket. Og nå har det jammen meg begynt på nytt
Eide Skrevet August 7, 2006 Skrevet August 7, 2006 Hadde ein E 30, for ca 8år siden. Eg hadde også problem med div instrument. Meiner å huske at det var dårlig kontakt i printplate på instrument. Trur det har vore litt problem med dette på E 30 viss ikkje eg hugser feil..
sindre Skrevet August 7, 2006 Forfatter Skrevet August 7, 2006 Ledningen fra dynamoen sitter bra. Lurer på om det er bensinpumpa som tar kvelden ettersom forbruksnåla går til null når den kutter og rett tilbake der den var før den kuttet. Men jeg vet ikke mest om bil så det er bare et skudd i blinde. Andre tips?
propan Skrevet August 7, 2006 Skrevet August 7, 2006 Hmm,forbruksmåleren reagerer på åpning på dysene kontra fart/turtall. Så om det er tomt for bensin vil dysene fremdeles åpne. Dårlig kontakt etc høres logisk ut ja.
sindre Skrevet August 7, 2006 Forfatter Skrevet August 7, 2006 Hmmm, får gå igjenom diverse ledninger og sjekke at de sitter i morgen da. Trodde musikk osv ville bli kuttet også jeg hvis motoren ikke fikk strøm. Så det slo meg ikke at det kunne være det. Lærer så lenge man lever heldigvis.
Jan e34 Skrevet August 8, 2006 Skrevet August 8, 2006 Sjekk mikrobryteren under spjeldhuset. Den kan bli full av olje og ikke fungere. Normalt skal du høre et lite klikk fra mikrobryteren når du vrir på spjeldet med hånden. Er bryteren full av olje, er det sannsynlig at du ikke hører noe klikk. Mikrobryteren gir signal til motorstyringen om spjeldets posisjon.
mEhE Skrevet August 8, 2006 Skrevet August 8, 2006 så lenge musikken og alt annet forsatt virker når den kutter er det nok ikke dynamo nei...da hadde alt kuttet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå