Paul Sau Skrevet August 9, 2006 Forfatter Skrevet August 9, 2006 hmm.. det var nesten min virker å gå litt saktere vist du skjønner. Drar litt lengre på tonene, men ikke MYE ulikt. Merkelig! Er dette lyden i bilen din aloebiz?
aloebiz.net Skrevet August 9, 2006 Skrevet August 9, 2006 Jepp tok opp med mobilen min i går! Og den duringa der er det tomgangsregulator?
Paul Sau Skrevet August 9, 2006 Forfatter Skrevet August 9, 2006 Den duringa er nok ganske sikkert tomgangsregulatoren. Har vært ute å hørt litt nå, det høres ut for meg at den sirene lyden kommer fra varmsiden av motoren mer enn fra innsugssiden. Fatter fortsatt ikke hva det kan være.
aloebiz.net Skrevet August 9, 2006 Skrevet August 9, 2006 Kommer fra innsugssiden... høres ut som det er noe rundt gasspjeldet..
vidarbe Skrevet Oktober 26, 2009 Skrevet Oktober 26, 2009 Hei! Har et liknende problem med min bmw 320d (E46). Det er en 2002 modell. Sirene lyd, og ja, det høres ut som en ambulanse. Virker som den er der så lenge bilen/motoren er kald. Etter å ha kjørt en stund, så blir den vekke. Lyden merket jeg etter at jeg byttet dekk, men det kan da ikke være de som er problemet (helårsdekk) Mvh, Vidar
Azeton Skrevet Oktober 26, 2009 Skrevet Oktober 26, 2009 Paul Sau skrev: Har lagt merke til en merkelig lyd når jeg skrur på tenninga i bilen min (E39 520i 98mod).Lyden er veldig lav, men høres alikevel når det er stille. (som å høre ambulanse på veldig langt hold. Noen som vet hva det kan være? Tomgangsregulator? andre komponenter som har lyst til å "leke" ambulanse? Leste om dette problemet en gang.. husker ikke hvor. men det var snak om oljepumpa.. Denne lyden kommer når den begynner og bli varm/er varm? Min motor laget ihvertfall samme lyd som det du forklarer.. Og jeg fant aldri ut av det. Byttet aldri oljepumpe da men Kan være dynamo også.. Om du har fått noe i kjølekanalen til den som gjør at det ikke blir tiltstrekkelig med kjøling. Kan også være et løpehjul. Vakum-lekasje kan det også være, start gass for og sjekke dette.
vidarbe Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 Fikk et svar ifra en BMW forhandler i dag. Han mente at det kunne være veivhus filteret. Tenkte å starte der med min bil
aloebiz.net Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 Kan bekrefte at denne sirenelyden også er der på min 99 modell 540 med M62 V8!! Er nok ikkeno feil
aloebiz.net Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 Azeton skrev: Paul Sau skrev: Har lagt merke til en merkelig lyd når jeg skrur på tenninga i bilen min (E39 520i 98mod).Lyden er veldig lav, men høres alikevel når det er stille. (som å høre ambulanse på veldig langt hold. Noen som vet hva det kan være? Tomgangsregulator? andre komponenter som har lyst til å "leke" ambulanse? Leste om dette problemet en gang.. husker ikke hvor. men det var snak om oljepumpa.. Denne lyden kommer når den begynner og bli varm/er varm? Min motor laget ihvertfall samme lyd som det du forklarer.. Og jeg fant aldri ut av det. Byttet aldri oljepumpe da men Kan være dynamo også.. Om du har fått noe i kjølekanalen til den som gjør at det ikke blir tiltstrekkelig med kjøling. Kan også være et løpehjul. Vakum-lekasje kan det også være, start gass for og sjekke dette. Legg merke til at det skrives at lyden er der også når motor ikke går Alle lydene du beskriver kan kun komme når motor går..
Roffern Skrevet November 14, 2009 Skrevet November 14, 2009 ALLE 530D har denne lyden. ikke noe feil eller noe.
aloebiz.net Skrevet November 16, 2009 Skrevet November 16, 2009 Begge mine E39 som jeg har hatt (523 og 540) har også denne lyden så vil tippe det er helt normalt
sundan2k Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 Hei. Gammel tråd men men. Hadde selv en slik "resonans" lyd under luftfilteret, og det viste seg at den ene skruen til luftfilteret ikke var lang nok til å "presse" ut det svarte feste som kiler skruen fast i karoseriet...
Snake____1 Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 sundan2k skrev: Hei. Gammel tråd men men.Hadde selv en slik "resonans" lyd under luftfilteret, og det viste seg at den ene skruen til luftfilteret ikke var lang nok til å "presse" ut det svarte feste som kiler skruen fast i karoseriet... Hva med når motor ikke går da? Jeg tipper det er sirkulasjonspumpa til varmeanlegget. Tror den ligger rett ved nedre kant av radiator. Så ser dere hva dere finner utav
Leo Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 Hadde en eldre crysler som hadde en lignendes lyd, der fant jeg en boks som var 2*5*2 (b*l*h) som hadde en kontakt med to ledninger og et luftfiler (skumfilter) som laget denne lyden når jeg satt på tenningen og slo av. Da var lyden der i 20 - 30 sek. Kan det være noe der dere leter etter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå