Paul Sau Skrevet August 7, 2006 Skrevet August 7, 2006 Har lagt merke til en merkelig lyd når jeg skrur på tenninga i bilen min (E39 520i 98mod). Lyden er veldig lav, men høres alikevel når det er stille. (som å høre ambulanse på veldig langt hold. Noen som vet hva det kan være? Tomgangsregulator? andre komponenter som har lyst til å "leke" ambulanse?
Bmwfanatic Skrevet August 7, 2006 Skrevet August 7, 2006 kanskje det er tilfelle att det faktisk er en ambulanse i nærheten hver gang du skrur på tenninga? hehe dette hørtes i allefall rart ut..
Paul Sau Skrevet August 7, 2006 Forfatter Skrevet August 7, 2006 Justering av lysa er det ikke. Dem justerer seg bare når jeg starter opp (ikke xenon). Mythbusters kanskje kan sprenge ett eller annet slik at det blir vekk? Kan legge til at lyden er der hele tiden, men legger bare merke til det når jeg skal starte opp eller stopper opp og hører etter. Ble også forsterket i høytalerene mine etter at jeg monterte nytt anlegg.(pga. dum plassering av delefilter). OBS! lyden var der før anlegget kom inn. Ingen som har vært borti noe lignende.
Gunnar Skrevet August 7, 2006 Skrevet August 7, 2006 Tomgangsregulatoren lager gjerne en sånn "durelyd" når du slår på tenninga.. så kan jo være den du hører. Du får legge øret inntil og lytte..
JAL_535i Skrevet August 7, 2006 Skrevet August 7, 2006 Hehe nei dette er ingen durelyd. Som Paul sier høres dette ut som en ambulanse på veldig langt hold. Noen som har gjemt en tone-generator en plass i motoren?
Paul Sau Skrevet August 7, 2006 Forfatter Skrevet August 7, 2006 Ja, innimellom, men ikke heletiden. Har du en idè?
Paul Sau Skrevet August 7, 2006 Forfatter Skrevet August 7, 2006 hmm... da tenker jeg det ikke ville vært lyd når motoren er av. Kunne kanskje forsterka lyden, så jeg slipper å stå i kø Takk for tips! Og kom gjerne med flere forslag til rariteter det kan være!
Bimmerlars Skrevet August 8, 2006 Skrevet August 8, 2006 Har hørt samme lyd i E39 jeg også. Lurer fælt på hva det er
aloebiz.net Skrevet August 8, 2006 Skrevet August 8, 2006 Du hører den ikke når motoren går, men derimot når tenninga er skrudd på uten at motoren går. Åpne panseret og sett på tenninga og lytt under panseret. Har denne lyden på bilen min også.. Og ja! Jeg lurer på hva det er!
Paul Sau Skrevet August 8, 2006 Forfatter Skrevet August 8, 2006 kan jo hende den er der selv om motoren går, men da greier ikke mine ører å oppfatte noe. Men i og med det er en lyd som flere har, så skal det kanskje være sånn?? hehe..
aloebiz.net Skrevet August 9, 2006 Skrevet August 9, 2006 er det denne lyden trådstarter sikter til? Slik høres det ut under panseret mitt når bilen står med tenninga på: http://www.aloebiz.net/bimmer/sirene.wav
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå