Gå til innhold

94' 325iCab - Alarmen slått seg vrang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har en 94 mod 325iCab tatt inn fra Spania. Gått 110.000km. Bilen har original alarm(tror jeg hvertfall).

For et par uker siden skulle jeg åpne bilen med fjernkontrollen på nøkkelen, men bilen reagerte ikke. Tenkte at det var batteriene i fjernkontrollen(IR) som måtte byttes, men etter å ha kjøpt nye batterier og satt disse inn, skjedde det fortsatt ingenting.

Det lille røde LED-lyset på fjernkontrollen blinker som den skal, men det skjer altså ingenting med bilen. Alarmen er aktivert, startsperre er aktivert, og bilen bare uler og får ikke kjørt den noe sted.

Viking har kjørt bilen til AutoZentrum for meg, og der har den snart stått i 2 uker, men det virker som de ikke skjønner stort.

Noen som har vært borte i tilsvarende ? Noen idé om hva som kan være galt ?

Skrevet

Høres ut som problemet er hos selve Autozentrum og at det kanskje heter ferieavvikling. :wink: Kjenner ikke til orginal alarmen men dette burde Autozentrum klare å løse i løpet av et par timer.

Første jeg gjør med bilalarmer som krangler er å koble fra batteriet en liten stund. Løser mye tull med DEFA alarmer ihvertfall. :lol:

Skrevet

Hei, takk for svar.

Har forsøkt å koble fra batteriet, men er dessverre ikke så enkelt med denne alarmen som med DEFA.

AutoZentrum har ikke ferie - de har forsøkt å finne ut av det, men skjønner ikke hva som er galt. De fortalte meg for litt siden at de skulle prøve å få tak i en tilsvarende bil og flytte styringsenheten til alarmen fra den andre bilen over i min for å få resatt alarm-systemet (?).....

Min egen teori er at nøkkelen min er ødelagt, og at den derfor ikke sender IR-signaler til bilen. Har bare en nøkkel, men har bedt dem bestille opp en ny nøkkel....

• 2 weeks later...
Skrevet

Hvis batteriene er ute eller utladet av nøkkelen for lenge vil den ikke lenger være synkronisert med bilen. Dette kan man gjøre med en nøkkel selv eller la Autozentrum gjøre det hvis man har flere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...