Gå til innhold

Har kjøpt meg BMW 520i 24v!

Share

Anbefalte innlegg

I går så var jeg og så på en grønn metallic BMW 520i 24v 1992 modell. Både jeg og pappa falt for den, så vi bestemte oss for å kjøpe den. Den var prisa til 30.000kr noe som er veldig billig for den bilen, men vi fikk pruta den ned til 26.000kr. Bilen har gått 280.000km, men det ble innkjøpt helt ny motor til den og speedometer, så den motoren har kun gått 40.000km, og det merka vi! Gikk så rent og fint og lavt på tomgang. Null tikking og skikkelig drag. Bilen har beige interiør. Alt er helt og fint. Det satt nemlig på skinntrekk på begge setene foran, så da tenkte jeg med en gang at førersetet var ødelagt, men så tok vi av de trekkene og da var det fine beige stoffseter som ikke var ødelagt eller slitt i det hele tatt. Trekkene er nok satt på for å bevare setene. Gammel mann som bodde i Gudbrandsdalen som har eid den hele tiden untatt det siste året nemlig. Bilen har ei ripe under dørlista på den ene siden, som er nokså lang og synlig, så jeg skal få lakkert opp igjen fra dørlista og ned også da tar jeg skjørtene samtidig, da disse ikke er lakkert, så de er svart plastikk. Den har en liten bulk på førerdøra, men den syntes ikke hvis du ser rett på den da. Kun når du ser på siden bak fra, men den skal jeg også få rettet ut.

Den har en del utstyr. Dette er det jeg kommer på i farten:

- Airbag foran

- Elektrisk takluke

- Sånn elektrisk greie i setet som beveger setet litt ut og inn i ryggen der

- Cruise control

- ABS bremser

- Servostyring

- Ski stativ

- 15" alu felger sommer (tenkt å kjøpe 18" eller 19" felger)

- Stål felger vinter med helårsdekk (har tenkt å kjøpe piggdekk og bruke sommerfelgene på vinteren)

- El. justerbare speil

- Hengerfeste

- Sentrallås

- Defa pakke (motorvarmer o.s.v.)

- Justerbart ratt

- Kjørekomputer

- Radio/CD

- Skipose

- Utetemp

- Delskinn

Jeg vet det er mer utstyr på den, men jeg kommer ikke på noe mer.

Det sitter hvite blinkers foran på den, men oransje på siden og bak. Så jeg lurer på om jeg bør sette på hvite på siden og hvite bak? Hva tror dere om det? Hvis noen har et bilde av en grønn metallic e34 med hvite blinkers rundt det hele, så sleng opp det.

Og hva slags felger bør jeg kjøpe? Har muligens tenkt å kjøpe senkesett også, så kanskje 40x40 er fint?

Har sett litt på en sånn M5 look spoiler og sånn m-tech spoiler. Tror om de på e34? Også har jeg sett litt på en sånn Rieger spoiler, men tror kanskje den blir litt stor.

Bilder på side 2!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer med ny bil!

Hvite blinkers rundt om, 50 - 30 senk og feite felger, da blir`n groom 8)

Minst mulig styling. Kanskje en diskret frontfanger / leppe i tillegg. Soting er fy fy hvis det ikke er profesjonelt gjort. Gradvis toning går faktisk an. :)

Guud løck :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil!

Hvite blinkers rundt om, 50 - 30 senk og feite felger, da blir`n groom 8)

Minst mulig styling. Kanskje en diskret frontfanger / leppe i tillegg. Soting er fy fy hvis det ikke er profesjonelt gjort. Gradvis toning går faktisk an. :)

Guud løck :wink:

Jeg er ikke helt sikker på om hvite blinkers blir noe fin når bilen er grønn jeg da. Har ikke et bilde av en grønn metallic e34 med hvite blinkers rundt det hele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på styling tech å sjekk seidl styling.

Nydelig på E34 :applause:

Hvis du ikke liker det bør du hvertfall kjøpe disse felgene

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=26487

Sorry, men jeg syntes ikke de felgene der var sånn veldig fine egentlig. Også vil jeg ha minst 18", fordi jeg syntes ikke 17" er stort nok på en så stor bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med bilvalget :D

Ang. styling synes jeg du skal beholde mest mulig av det originale utseendet.

Mine "tips":

Lakker nederste del på fangere og kanaler i bilens farge.

Kanskje M-fangere og skjørt hadde vært tøft på en grønn bil, med sølvstripa nederst? Da beholder du den originale formen, men skiller deg allikevel ut i mengden :wink: (Jeg har aldri sett en grønn E34 med M-styling)

Angeleyes er også tøft, men de originale hovedlyktene er jo pene nok, dersom du ikke prioriterer det.., men hvite blinklys foran, og hvite eller røde blinklys bak bør du vurdere!

Men senking er et must, da hjulbuene foran er forferdelig høye!

Felger ja, da skal du få høre min mening:

17" er det peneste dersom du har standard bremser, med 18" ser det litt dumt ut... dessuten er det jevnt over billigere med 17" dekk også, og forferdelig mye enklere å legge de på felgene enn på 18" ( Noe stort problem er det ikke, men må ha noen argumenter :wink: )

18" er tøft dersom du har en senka bil, har store bremser som skinner innenfor felgen og dersom du for det meste kjører på god vei.

Så da vet du hva jeg ville gjort dersom det var min bil :)

P.S. Gleder meg til å se bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med bilvalget :D

Ang. styling synes jeg du skal beholde mest mulig av det originale utseendet.

Mine "tips":

Lakker nederste del på fangere og kanaler i bilens farge.

Kanskje M-fangere og skjørt hadde vært tøft på en grønn bil, med sølvstripa nederst? Da beholder du den originale formen, men skiller deg allikevel ut i mengden :wink: (Jeg har aldri sett en grønn E34 med M-styling)

Angeleyes er også tøft, men de originale hovedlyktene er jo pene nok, dersom du ikke prioriterer det.., men hvite blinklys foran, og hvite eller røde blinklys bak bør du vurdere!

Men senking er et must, da hjulbuene foran er forferdelig høye!

Felger ja, da skal du få høre min mening:

17" er det peneste dersom du har standard bremser, med 18" ser det litt dumt ut... dessuten er det jevnt over billigere med 17" dekk også, og forferdelig mye enklere å legge de på felgene enn på 18" ( Noe stort problem er det ikke, men må ha noen argumenter :wink: )

18" er tøft dersom du har en senka bil, har store bremser som skinner innenfor felgen og dersom du for det meste kjører på god vei.

Så da vet du hva jeg ville gjort dersom det var min bil :)

P.S. Gleder meg til å se bilder.

Angel eyes skal jeg absolutt få tak i. Har GS-bildeler fortsatt kampanje på det? Så i et blad her at de hadde kampanje på angel eyes og styling og sånt til e34. Skulle ikke ha mer enn 2500kr for lykter med angel eyes. Blir nok til at jeg lakkerer skjørtene og sånt ja også tar jeg den ripa i samme slengen + at jeg retter ut den ene bulken. 17" på en 5'er syntes jeg egentlig er ganske lite. Har lyst på 18" eller 19" jeg. Men hvis jeg finner noen sinnsykt fine og pent brukte 17" som ikke er så dyre, så skal jeg jo sterkt vurdere det. 17" er jo fint det også.

Henter bilen i morgen litt etter fem, også da blir det rubbing og polering enten på kvelden eller neste dag, så bilder kommer på onsdag tror jeg.

Lurer på en ting til. Den ene lista har løsnet litt i begge ender. Den sitter jo fortsatt fint på, men ser ikke så pent ut akkurat. Hvordan skal jeg få festa den igjen? Eller må jeg kjøpe ny list?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting til. Den ene lista har løsnet litt i begge ender. Den sitter jo fortsatt fint på, men ser ikke så pent ut akkurat. Hvordan skal jeg få festa den igjen? Eller må jeg kjøpe ny list?

Hvilken list er det snakk om? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken list er det snakk om? hehe

Dørlist som går over bakdør. Husker ikke om det er venstre eller høyre side, men det er jo det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den krom- (evt.svarte) listen som rammer inn siderutene?

Det samme har skjedd på min, var et glippe på nesten en cm.

Jeg tok av disse listene for lakkering av bilen, og måtte ha nye klips.

Limet som holder disse listene sammen, har på en eller annen måte mista festet, og skilt seg.

Jeg bare dytta den fremre liste så langt inntil den bakre, mens jeg smekka den på, nå er det en mm. glippe eller noe, men d får bare være :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...