cigarette Skrevet August 7, 2006 Skrevet August 7, 2006 M3n min har begynt å fjuske på ca 2000rpm når den er varm,men den går som et skudd når den er kald Det er en M20 2.7 turbo med bse datasprut. Må være en eller annen føler som er tullete tror jeg men har enda ikke funnet ut hvilken Har heller ikke fått koblet meg på dataspruten,mangler kabel,men skal bestille i morgen. Har sjekket ledningsnettet og byttet føler på både luft og kjølevann... Er det noen som har vært borti lignende før Takker for svar
propan Skrevet August 14, 2006 Skrevet August 14, 2006 Du må koble deg til online på sprutet først,jeg har kjørt med det sprutet i flere år og det er såpass enkelt å forstå at man ser feilen med en gang. 9 av 10 tilfeller er det map,kople deg til og se. Men siden det kun er på varm motor så tyder det nesten på mer elementære tilng som plugger etc. Mangler du innpuls fra en føler merker du det tvert for å si det sånn.
cigarette Skrevet August 15, 2006 Forfatter Skrevet August 15, 2006 Takker for svar Skal prøve å bytte pluggene! Har ikke skaffet meg den kabelen so man skal ha for å kole inn på spruten enda! Men som sagt så skal det være enkelt å forstå seg på bare man får koblet på
cigarette Skrevet August 18, 2006 Forfatter Skrevet August 18, 2006 Har byttet plugger men fjusker enda Greier ikke å koble meg på hjernen til bilen heller Må være noe galt med programmet mitt Merkelig at bilen går som bare det når den er kald opp til driftstempratur så begynner den å fjuske på 2000rpm og oppover
Aama_Racing Skrevet August 18, 2006 Skrevet August 18, 2006 jikk det ikke med den maskinen heller?? synes det er merkelig altså.. kjipt med en så rå bil når den ikke vil gå skikkelig...
cigarette Skrevet August 18, 2006 Forfatter Skrevet August 18, 2006 Det blir Nokre stygge ord til nå så våkner den vel hehe
cigarette Skrevet August 18, 2006 Forfatter Skrevet August 18, 2006 Siden jeg har byttet så mange deler så lurer jeg på om det kan være den føleren på veiva
Bimmerlars Skrevet August 18, 2006 Skrevet August 18, 2006 Siden jeg har byttet så mange deler så lurer jeg på om det kan være den føleren på veiva Da tviler jeg på at det kun skjer når motoren er varm
propan Skrevet August 18, 2006 Skrevet August 18, 2006 For å kople deg til-koble deg til sprutet,sett på tenningen,også åpne programmet. Det fungerer kun i den rekkefølgen,sprutet må ha strøm for å fungere vettu. Trykk så på monitor og du har full oversikt over sensorer etc. Og dobbelsjekk at du har satt inn riktig com kabel. Siden det kun er på varm motor så kan det muligens være motortemp føleren på termostat huset,den til sprutet(blå) Lykke til.
Ballder Skrevet August 18, 2006 Skrevet August 18, 2006 M3n min har begynt å fjuske på ca 2000rpm når den er varm,men den går som et skudd når den er kald Det første du bør gjøre er vel og drite i og mate på med kald motor. Tror egentlig du ikke har det for vane, men om så skulle være.. NEI.. Det er FY! Prøv og still ned turbotrykk til et minimum.. Funker den bedre da, så finn skikkelig plugger.. Kalde ngk.. Husker ikke hva jeg brukte. men var vel en 9'r inni der et sted.. NGK bp9es eller noe. Og bytt pluggledninger.. Orginale eller noen som er anbefalt av andre turbo kjørere. Testet Biltema sine, og de funka bra i flere timer de. Etter det måtte de stripses opp så de ikke hadde kontakt med hverandre.
cigarette Skrevet August 19, 2006 Forfatter Skrevet August 19, 2006 Siden jeg har byttet så mange deler så lurer jeg på om det kan være den føleren på veiva Da tviler jeg på at det kun skjer når motoren er varm Hvorfor tviler du på det Tror du jeg lyver
cigarette Skrevet August 19, 2006 Forfatter Skrevet August 19, 2006 For å kople deg til-koble deg til sprutet,sett på tenningen,også åpne programmet. Det fungerer kun i den rekkefølgen,sprutet må ha strøm for å fungere vettu. Trykk så på monitor og du har full oversikt over sensorer etc. Og dobbelsjekk at du har satt inn riktig com kabel. Siden det kun er på varm motor så kan det muligens være motortemp føleren på termostat huset,den til sprutet(blå) Lykke til. Jeg har byttet den temp føleren,det var den jeg også mente på at det måtte være.....men men,,,,,
cigarette Skrevet August 19, 2006 Forfatter Skrevet August 19, 2006 M3n min har begynt å fjuske på ca 2000rpm når den er varm,men den går som et skudd når den er kald Det første du bør gjøre er vel og drite i og mate på med kald motor. Tror egentlig du ikke har det for vane, men om så skulle være.. NEI.. Det er FY! Prøv og still ned turbotrykk til et minimum.. Funker den bedre da, så finn skikkelig plugger.. Kalde ngk.. Husker ikke hva jeg brukte. men var vel en 9'r inni der et sted.. NGK bp9es eller noe. Og bytt pluggledninger.. Orginale eller noen som er anbefalt av andre turbo kjørere. Testet Biltema sine, og de funka bra i flere timer de. Etter det måtte de stripses opp så de ikke hadde kontakt med hverandre. Har aldri kjørt den motoren hardt på kald nei Det er abselutt FY FY ja Pluggene jeg kjører på er ngk bp7es,dem har fungert godt tidligere. Men det som er,er at jeg kommer meg ikke så langt at jeg kan kjøre den etter landevei Så den får ikke noe belastning som turbotrykk da!! Jeg starter opp motoren,den går veldig fint,når den begynner å bli varm så går den enda fint på turtall,men så snart den har nådd driftstemp så går den ikke på over 2000rpm,men som sagt den går helt fint på tomgang enda HMMMMMMMMM......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå