Gå til innhold

blandingsforhold luft&bensin råd????


piggens
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte å kjøpe meg en måler som gjør at man får se blandingsforhold på bensin/luft på bilextra...litt flau over å si det men "kappkjørte" med en kadett her om dagen (vet ikke om det kanskje var en gsi...er mulig)...og jeg kom meg ikke forbi (is`n min har gått ganske langt så det kan jo være årsaken og gammelt luftfilter)...så tenkte at jeg skulle sjekke blandingsforhold...noen som vet hvor man kobler til denne?...is`n min virker rett og slett ganske sliten på sin egen måte sånn effektmessig...er for det meste voksenkjørt,er velholdt så den er ikke rævkjørt av andre lissom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den måleren kobler du inn på lambdasonden din (vist du har det?). En dings som står på eksossiden en plass etter manifolden, med alt fra to til fire ledninger på (svart og hvit). Vil tro det følger med bruksanvisning.

Det beste ville vært å laga et hull til en lambdasonde til som er beregnet til bredbåndslambdamåler, da får du verdiene med en gang. Men det koster monatos og er vel mer egnet til litt hardere trimming og justering.

Vet ikke hvor nøyaktig den på bilxtra er, men den gir vel en grei indikasjon på blandingsforholdet.

Nå er ikke jeg ekspert på dette, så det er sikkert en luring her slik som har bedre peiling på dette enn meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...