maartn Skrevet August 8, 2006 Skrevet August 8, 2006 Hvilke olje burde jeg bruke på min M40 motor? Castrol halvsyntetisk? eller helsyntetisk? Lurer også på hvor jeg kan få kjøpt det, har ikke sett det i noen butikker som jeg husker
Mr_Sunde Skrevet August 9, 2006 Skrevet August 9, 2006 Jeg har brukt Castrol TXT på min M40 siden jeg kjøpte den for 6 år siden. Den har nå tuslet 310 000km og er "Still going strong", så tror dette må vere en grei olje. Denne er vel helsyntetisk. Kan også nevne at det veldig lite tikking på min motor. Dette må vel vere uvanlig på å gammel M40:) Kjøpes på mange verksteder rundt omkring. De aller fleste BMW verksteder selger denne oljen.
Dirty Skrevet August 9, 2006 Skrevet August 9, 2006 m40 fortjener ikke olje! værste søppelmotoren bmw har laget. kjør på planteolje jeg har hatt 2 stk m40 motor. tåler ingenting !
Mr_Sunde Skrevet August 9, 2006 Skrevet August 9, 2006 Ta godt vare på den og bruk skikkelig olje så fungerer den greit den. Min har blitt mishandlet mye:)
maartn Skrevet August 9, 2006 Forfatter Skrevet August 9, 2006 m40 fortjener ikke olje! værste søppelmotoren bmw har laget. kjør på planteolje jeg har hatt 2 stk m40 motor. tåler ingenting ! Nå skal det sies at jeg ikke hadde peiling på at akuratt den motoren var noe dårlig når jeg kjøpte bilen. Var først når jeg kom inn hit jeg fikk vite det. Jeg har jo selfølgelig lyst å gjøre det beste ut av det, og bruke en god olje.
Simen Malerbakken Skrevet August 9, 2006 Skrevet August 9, 2006 Castrol TXT er ikke helsyntetisk, det er veldig få oljer fra Castrol som er syntetiske, de leverer vel så godt som bare mineraloljer... De har vært i retten angående deres labeling oms Sytetic, og måtte endre i USA i alle fall. Sjekk HMS bladene så står det der hva det faktisk er på kannene...
maartn Skrevet August 9, 2006 Forfatter Skrevet August 9, 2006 okey, ca. pris for 3 liter av den da Dr_S ? Regner med du har handlet den selv
Glenno Skrevet August 9, 2006 Skrevet August 9, 2006 Castrol Magnatec koster 498,- på mekonomen iallfall. http://www.mekonomen.no Kjører selv på denne med min m40 men min tikker litt innemellom. Dette har vel med annet enn selve oljen vil jeg tro?
maartn Skrevet August 9, 2006 Forfatter Skrevet August 9, 2006 Ja selfølgelig.. castrol er ikke magisk heller.. men min tikker såpass lite, at jeg vil se om det kan hjelpe litt
oddis Skrevet August 9, 2006 Skrevet August 9, 2006 Kjører Valvoline MaxLife 10-40w delsynt på min M40. Funker bra. Kjørte også på Biltema halvsynt på min forrige M40, fungerte helt greit det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå