Aracna Skrevet August 8, 2006 Skrevet August 8, 2006 ...med følgende senario; Jeg har en e36 Coupe 320 som har hvert i Norge i 10 år. Jeg leker med tanken på å byggen doningen om til en m3 og vil ta inn en donorbil fra Tyskland. Må jeg betale HK avgift, vektavgift og all den driten der hvis den bilen jeg skal bygge om har hvert i Norge i 10 og donorbilen ikke har hvert? Eller slipper jeg unna med høy forsikringspremie og papirarbeid, samt all nødvendig dokumentasjon? Takke for svar
Christopher Skrevet August 8, 2006 Skrevet August 8, 2006 Vist du kjøper vrak vil vel dette være uten hk avgift and so on? Ikke sikker , men er jo rart vist et vrak som ikke kan kjøre må betale dette. Er jo bare motor du skal ha?
Aracna Skrevet August 8, 2006 Forfatter Skrevet August 8, 2006 Tenkte å flytte over alt som er brukbart fra import m3'en til min bil.
325ixturbo Skrevet August 8, 2006 Skrevet August 8, 2006 hvis jeg ikke tar helt feil må du betale effekt avgift på alle biler importert etter 1/1 1996. mulig du får frdrag på 10år.men jeg er som sagt ikke sikker..
Lien Skrevet August 8, 2006 Skrevet August 8, 2006 Hvis den er over 10 år slipper du effekt avgift. Skal du ta inn fra Tyskland betaler du bare norsk moms for å få den inn..
Aracna Skrevet August 8, 2006 Forfatter Skrevet August 8, 2006 OK, så hvis jeg har forstått dette riktig, skal jeg ikke trenge å betale noe avigfter hvis bilen som skal godkjennes har hvert i Norge i over 10 år.. riktig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå