Lærlingen Skrevet August 8, 2006 Skrevet August 8, 2006 Jeg skal ta av spindelen på bakstillingen på min M3 E30 og tatt av låseblekket og løsnet mutteren. Er det da bare å dra av spindelen eller må jeg løsne mer eller bruke en spesiell teknikk for å få av spindelen bak?
integrale8v / ELS Tuning Skrevet August 9, 2006 Skrevet August 9, 2006 Du har vel selvsagt tatt av bremseskiva også???, da er det bare å trekke/slå spindelen ut. Enklest å slå den ut fra baksiden, finne en passende pipe og slå på den.
Lærlingen Skrevet August 9, 2006 Forfatter Skrevet August 9, 2006 Jeg har tatt av bremseskiven. Spindelen satt så godt da jeg prøvde å dra den av, at jeg tenkte jeg skulle høre før jeg gjorde noe mer.
Lærlingen Skrevet August 10, 2006 Forfatter Skrevet August 10, 2006 Du har vel selvsagt tatt av bremseskiva også???, da er det bare å trekke/slå spindelen ut. Enklest å slå den ut fra baksiden, finne en passende pipe og slå på den. For å få til dette trenger jeg å ta av drivakselen. Hvordan sitter den festet på spindelen/fram? Har tatt av den på diffen. Er det normalt at viss bilen har blitt kjørt hardt, at spindelen ikke går riktig i "splinsen" og dermed er treg? Har prøvd med avdrager uten hell.
Lærlingen Skrevet August 13, 2006 Forfatter Skrevet August 13, 2006 Noen som vet hvorfor spindelen sitter fast? Og hvordan får jeg tatt av drivakselen fra spindelen? Har løsnet den fra differensialen.
integrale8v / ELS Tuning Skrevet August 15, 2006 Skrevet August 15, 2006 Skal kun slå ut drivakslen fra navet/spindelen når du har løsnet og sluppet ned akselen på diff sida. Mutteren ute har du jo og løsna... Akselen sitter kun på splines i spindelen, så skal skli lett ut, men hvis noen har montert dette uten noe smørning har det vel kansje rusta fast og da kan det nok sitte godt..
Larsiaman Skrevet August 15, 2006 Skrevet August 15, 2006 Visst drivasklingen har rustet fast i splines sporene i spindelen så forsøk med noe rustløser og en luftmeisel. Visst det sitter kubb så kan du prøve å varme og deretter bruke luftmeiselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå