Gå til innhold

hva er galt med bilen min?


høbba
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en e46 - 318 - 1998/99 modell her i går (faktisk)!! Da jeg kjøpte bilen var jeg klar over at det var en del som måtte gjøres, men jeg finner ikke ut hva... Det som skjer med bilen er at den koker over når jeg kjører med den (etter ca ein mils kjøring) og alt vannet lekker ut. Jeg har sjekket peiepinnen men fant ingen spor av "graut" på den, og så vidt jeg kan se, var det heller ingen "vann-krystaller" på peilepinnen, og det lukter ikke noe vann av den heller.. Men jeg har merket at ved siden av alle dørere er det et hav med vann (kan kjølevannet lekke inn i bilen?? ..istedenfor inn i motoren, event. begge plasser?) Når jeg ser under bilen, ser jag at det lekker vann fra der hvor det inni bilen er bløtt.. (t-t-tok du den?) Når jeg kjører bilen, etter å ha fyllt på vann, kommer det varme inn i kupeen, så det betyr vell at det er gjennomgang av vannet? Hva kan være galt? .. og en ting til, hehe, bilen dauer på tomgang.. kan dette være pga at den har stått i ro i en lengre periode (ca 1 mnd) eller er dette noe annet som må fikses? ..hvis det er til noe hjelp, den der plast-skrue-tingen som er festet ved siden av det lokket der du fyller på vann ved verkoking, den skruen lekker!! Og det er fra denne skruen, OG fra dette lokket dampen kommer ved overvarming.. TUSEN TAKK PÅ FORHÅND FOLKENS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tomgangsregulatoren din er muligens dorlig?

vis det kommer vann inn i cupen så er det o mulig at det er lekasje i kjølesystemet/ ac eller hva du har:P-

og da får du ikke ut lufta av systemet og da vil bilen koke!

det værste må jo være at toppen er sprekt :/ slik at vannet går der! men er det hvit eksos? og sviver den som en dass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK!! nei det er ikke tegn til hverken hvit eller blå røyk fra eksosen, alt ser ut til å være bra her. Det er heller ingen rar lukt fra motroren.. er ikke sikker på om det er -AC- Men motoren sviver bra den altså, somsagt den dauer på tomgang, men ikke hver gang.. det er spsielt værst i begynnelsen.. men selve motoren sviver ok ..tror jeg:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...