zHk Skrevet August 9, 2006 Skrevet August 9, 2006 Hei.. Problemer med bmwn min.. Den har gått lenge nå uten problemer (men ujevnt på tomgang) Her om dagen parkerte jeg og skulle starte opp og da sa det "poff" - det smalt liksom på en måte.. Etter det gikk den helt sinnsykt på tomgang.. kvælte seg hvis jeg ikke clutcha til over 3-4k RPM.. hva har skjedd? Bremsene funker heller ikke og det høres ut som injectionen slår inn når jeg girer .. Har rensa pluggene, sjekka slangen mellom luft filter og bensin osv.. Noen som har noen tips? E34 bmw 520i 24v forresten.. Takker for ALLE svar! Jonas.
Ingebrigtsen Skrevet August 9, 2006 Skrevet August 9, 2006 Siden bremsene er påvirket og vil jeg tro det kanskje er vakumfeil et sted..
zHk Skrevet August 9, 2006 Forfatter Skrevet August 9, 2006 Var det fattern trodde også.. Hvordan fikser man det, da?
najtrox Skrevet August 10, 2006 Skrevet August 10, 2006 Hm, rett og slett prøve å koble ut alt av slanger etc og sette de på igjen kanskje. Hadde forøvrig problemer med tomgangen min jeg også men etter å ha vært å skifta regkjede strammer og skinne så måtte vi også av og på med noen følere etc. Etter å ha satt sammen motoren igjen forsvant tomgang problemet. Hørtes jo rimelig ekstremt ut dette, men. Ser du skriver sjekka slangen, men vil anbefale og fjerne de som er relevante og sette dem godt på igjen. Gi tilbakemelding jonas!
Ingebrigtsen Skrevet August 10, 2006 Skrevet August 10, 2006 Var det fattern trodde også.. Hvordan fikser man det, da?Bruk startgass og spray mulige steder den kan dra falsk luft(mens den går på tomgang selfølgelig) da vil den enten ruse seg el stoppe hvis den drar det inn:)
Pedi Skrevet August 10, 2006 Skrevet August 10, 2006 Det første jeg ville sjekke hvis jeg var deg er, er å se om den slangen som kommer ut rett bak med innsuget (mot toppen) er på plass. Den er ca Ø20 eller no. Den er litt vanskelig å se (hvis du ikke vet hva du ser etter...), men du ser den akkurat mellom runnerene på innsuget der med luftspjeldet. Den slangen er "låst" til innsuget med en O-ring, og den har hatt en lei uvane med å slippe. koster ca 14 kroner elle.no...
Ole@Automote Skrevet August 10, 2006 Skrevet August 10, 2006 Du har nok en vakum feil. Første jeg ville ha sjekka er den slangen som går fra bremsekraft forsterker til innsugsmanifold
cc300 Skrevet August 10, 2006 Skrevet August 10, 2006 Hvis dette hadde vært en tippekonkurranse så hadde jeg tippet at du har kjørt med en eller flere dårlige coiler så lenge at lambda sonden din har tatt kvelden.
zHk Skrevet August 10, 2006 Forfatter Skrevet August 10, 2006 Skal ut nå og sjekke alle slanger osv.. Tusen takk for de som har svart.. Alle her skjønner nok hvordan det er når bilen ikke går Kommer tilbake med mer.. Men håper på noen nye svar når jeg kommer tilbake
zHk Skrevet August 10, 2006 Forfatter Skrevet August 10, 2006 Fortsatt ingen som vet hva ?? Tror noen det kan være tomgangsregulatoren? osv. EDIT: Skal prøve og forklare litt bedre her nå, og håper dermed på at noen kan hjelpe meg videre.. Når jeg starter bilen så må jeg gi gass for at den skal holde seg i live.. må gjerne over 3-4k omr. for at den høres "normal" ut.. Jeg kjørte fra Lillestrøm-Gjerdrum (2mil) med dette problemet da dette skjedde når jeg var i lillestrøm og skulle starte opp.. Det som er da er at når jeg fikk den opp i fart i 2-3 gir så fungerte den ganske greit.. men med engang jeg trår inn clutchen så dør den ut evt hoster seg mellom 0,2k omr og 1,5k omr.. og at bremsene funker det skjønner jeg ikke?! Noen som har hatt det samma problemet / vet hva som er feil? *desperat*
zHk Skrevet August 10, 2006 Forfatter Skrevet August 10, 2006 nei hvordan fungerer det? sjekke om den blir bedre når jeg sprayer på hva?
propan Skrevet August 10, 2006 Skrevet August 10, 2006 Hva mente du med "poff" i første innlegg? Hvis de virker som den ikke går på alle syl før 3-4000 o/min så ville jeg sjekket alle slanger etc som flere sier og så tenning/bensin. Det er i utgangspunktet tre ting som skal til for at en bensin bil skal gå,kompresjon,bensin og gnist. Men bilen går jo,bare ikke helt friskmeldt. Sjekk alt av slanger etc først skikkelig,evt pakning/simring til innsug og sånn.
zHk Skrevet August 10, 2006 Forfatter Skrevet August 10, 2006 Det sa liksom "poff" bare.. også begynte den og bli helt fucked med tanke på turtallet osv.. så da måtte jeg clutche til 3-4k for at vi skulle komme oss hjemover liksom.. skal sjekke alt av slanger osv i morra.. takk for svaret!!
zHk Skrevet August 11, 2006 Forfatter Skrevet August 11, 2006 Feil funnet! Bilen går nå helt normalt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå