Arild G. Skrevet August 9, 2006 Share Skrevet August 9, 2006 her er hvordan jeg monterte skjerm og dvd spiller i min e36: komponentene jeg brukte var PYLE PLVHR71IR skjerm og PYLE PLDVD134F dvd-spiller. sånn ser det ut ferdig montert: dvd spillern passer som "hånd i hanske" i hanskerommet det følger med ramme for innfelling med skjermen. den har jeg festet med strips: stripsene er festet i selvklebende stripsfester, og de sitter faktisk veldig godt. og det er plass til å stikke hånda inn i hullet midt i ramma for å stramme stripsene. jeg hadde ikke kjørecomputer i bilen, bare analog klokke og hyller. plukka ut klokka og øverste hylla, og så plukka jeg ut hele ramma rundt og sagde av denne (gul stipla linje) måtte skjære løs en flik i bakkant av hanskerommet for kablene. skjærte akkurat så stort at pluggene bak på spillern går inn der. da fikk jeg spillern helt inn: tilkoblingene bak på dvd-spillern: diskre plassering av mottakern til fjernkontrollen: et enkelt koblingsskjema over hvordan jeg kobla kablene: kobla strømmen via et rele, og brukte remote ut fra cd-spillern til å styre releet slik at jeg måtte skru på cd-spillern for å få strøm til skjermen og dvd-spillern. og når jeg skrudde av cd-spillern så slokna alt. på den måten så slipper man inn i hanskerommet for å skru av dvd-spillern hver gang man stopper bilen (lett og glemme av også) håper dette kan vere til hjelp for noen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Analex Skrevet August 9, 2006 Share Skrevet August 9, 2006 Min skjerm passet såpass bra at jeg utvidet rammen med 2 lag teip på sidene, så smatt den inn og satt fast Skal kjøre dvd spiller med cd\mp3 HU, slik at jeg slipper å ha den i hanskerommet tenkte jeg. Bra DIY Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a-olsen Skrevet August 9, 2006 Share Skrevet August 9, 2006 Meget bra DIY Arild G.! Jeg har kjøpt ett par sånne sett før (spiller og skjerm), men har aldri fått med den rammen for innfellingen av skjermen! Utrolig irriterende! Men godt du fikk den med Hehe.. Til admin; Make this one a sticky bastard! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet August 9, 2006 Share Skrevet August 9, 2006 Hehe, dette gjorde eg og bror min i hans bil for ca 3 timer siden..akkurat samme spiller og samme skjerm, utrolig enkelt rett og slett Bra diy! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard ///M3 Skrevet August 10, 2006 Share Skrevet August 10, 2006 Da jeg hadde samme oppleg i min fikk jeg skåret til en litt tonet glass bit som passet akkurat inn i åpningen der skjermen sitter. Ble faktisk veldig pent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet August 10, 2006 Share Skrevet August 10, 2006 Ser jo nesten orginalt ut jo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet August 10, 2006 Share Skrevet August 10, 2006 Ser jo nesten orginalt ut jo.... Det er faktisk *skremmende* at de fleste slike skjermer produseres i akkurat den tommestørrelsen som passer EKSTREMT godt akkurat der i E36-en. Som du sier, så blir resultatet slik at det nesten ser originalt ut. Jeg skal ha en PC i bilen min, og skal ha et navigeringssystem, kontrollsystem og mp3-er der. Systemet skal være skinnet slik at det ser ut som iDrive Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigklep Skrevet August 10, 2006 Share Skrevet August 10, 2006 Hvor kjøpte du skjerm og DVD spiller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet August 12, 2006 Share Skrevet August 12, 2006 det ble jo bare drit fint:) bra DIY Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet August 12, 2006 Forfatter Share Skrevet August 12, 2006 takker sigklepp: skjerm og dvd spiller er kjøpt hos Hansen Radio&TV i molde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnusble Skrevet August 14, 2006 Share Skrevet August 14, 2006 Pyle PLVHR71IR 7" Widescreen monitor er dette den samme skjermen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet August 14, 2006 Forfatter Share Skrevet August 14, 2006 stemmer nok det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnusble Skrevet August 14, 2006 Share Skrevet August 14, 2006 tanx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zwirc Skrevet August 15, 2006 Share Skrevet August 15, 2006 Hvordan er bilde kvaliteten på den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zwirc Skrevet August 15, 2006 Share Skrevet August 15, 2006 Og noen som vet hvor jeg får kjøpt en lik på nettet? Har sett noen på bilstereo.no fra pyle.. men vet ikke om de passer like godt http://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1178 f.eks? Takk for raske svar Trenger den nå slik at jeg får satt den i samtidig som jeg monterer anlegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå