Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Har en 92 modell 525iA, gått ca 135000, som har noen lyder fra forstillingen som plager meg. Den første er en slags "klankelyd"/klirrelyd, som et slags løst deksel - jeg hører den når jeg kjører over humper eller på dårlig vei. Kjenner den på en måte opp gjennom rattet. Noen som vet hva det kan være?

Den andre er mer som en knirkelyd, denne hører jeg fra forstillingen særlig når jeg vrir på rattet ved sakte kjøring. Innbiller meg at lyden fremkommer mer i tørt vær, og mindre når det er vått ute. Virker kanskje som en gummilyd, kan det være noen foringer som er slitte? I såfall hvilke?

Takker på forhånd for alle tips :)

Skrevet

Det kan kanskje være de stabstag ledda som er i enden av stabilisatorstaget ditt som er slitne. (mye som :P )

Ikke dyrt å bytte og er ganske enkelt å bytte selv.

Skrevet

Knirking kan være tårnlager,endeledd eller foringer.

Klunking kan være foringer i et av stagene,tårnlager,endeledd,bærekuler osv... :D

Klirrelyd kan være nettopp et deksel som er litt løst.

Er ikke noen enkel måte egentlig å finne det ut på, må nesten kjøre den på bukk eller demontere.

Selv byttet jeg alle delene i forstillingen(også dempere og fjærer) unntatt endeledd indre og yttre da de nye ikke passet. Et indre og et yttre endeledd var litt slakk og bilen klunker når jeg kjører over humper.... SUKK!!!

Leste at noen her inne hadde fyllt de nye foringene med smeltelim, og det kommer jeg også til å gjøre neste gang jeg demonterer.

Ikke sikkert dette var til noe hjelp, men det er ihvertfall de erfaringene jeg har... :D

Skrevet

Jeg har også den "løst deksel" lyden i forstillingen på min bil. høres kun med vinduene oppe og typisk når jeg kjører over fartsdumper.

Lyden er der på begge sider...

Jeg har en 1997 modell E39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...