BMW 2002 Fredrik Skrevet August 10, 2006 Skrevet August 10, 2006 Noen som vet om ca levetid på lambdasonden? Bmw 318iS, som jager litt på turtallet i tomgang. Kunne såklart prøve litt startgass og lete etter lekasje på slanger og slikt i motorrommet...
Hage Skrevet August 10, 2006 Skrevet August 10, 2006 Kjenner til dette med is'en.. Vanskelig å si eksakt levetid på lamdaen, men en ting er sikkert- det er mange is'er som må bytte disse.. Rens tomgangsregulatoren din! Prøv ellers å trekke ut den lille vakumslangen som står på vakumklokka til dysene (ca midt på blokka foran) da kan du sjekke om det er luftmangel, kan være denne vakumklokka må renses/byttes også. Lykke til!
Dr_S Skrevet August 11, 2006 Skrevet August 11, 2006 Byttet min for en måned siden! Bilen ble som en drøm etterpå
Schnellfahren Skrevet August 11, 2006 Skrevet August 11, 2006 Min er bare 2 mnd gammel Ryker ganske radig disse her.... Bytta på gamle 318i`en også
Kai-P. Skrevet August 11, 2006 Skrevet August 11, 2006 Ettersom jeg har forstått så er vanlig skiftintervall rundt 100000km eller 160000km avhengig av kvaliteten på sonden.
zHk Skrevet August 11, 2006 Skrevet August 11, 2006 Min hopper fra 0,2k-1,5k rpm og bremsene funker ikke. Fortsatt ingen som vet? Har dette noe med en kabel som går fra bremsene->inntaket og gjøre? eller lambda sonen? (sorry for "offtopic")
BMW 2002 Fredrik Skrevet August 11, 2006 Forfatter Skrevet August 11, 2006 Takker for svar Skal ta en kikk under panseret snart, venter bare på ny radiator. Forrige radiator hadde en skade så ekspansjonstanken sprakk Går det eventuelt å måle om en lambdasonde er utslitt/ødelagt?
Kjetil Sømme Skrevet August 11, 2006 Skrevet August 11, 2006 Du kan få en feilkode på den, men du må nesten sjekke for vakuumlekkasjer også.
Dr_S Skrevet August 11, 2006 Skrevet August 11, 2006 Går det eventuelt å måle om en lambdasonde er utslitt/ødelagt? Ja, på diagnosetesten vil det komme opp feil på lambdasonden din hvis den er defekt eller dårlig.
Gunnar Skrevet August 14, 2006 Skrevet August 14, 2006 Går det eventuelt å måle om en lambdasonde er utslitt/ødelagt? Ja, på diagnosetesten vil det komme opp feil på lambdasonden din hvis den er defekt eller dårlig. I tillegg kan du måle kontakten som kommer fra lambdaen.. den skal gi mellom 0-1V når bilen er i gang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå