Anderslien Skrevet August 11, 2006 Skrevet August 11, 2006 Jeg driver å hører rundt med forskjellige billakkerings verksteder om hvor mye de skal ha for å lakkere litt på bilen min, men de trenger å vite om jeg har 1 sjikts eller 2 sjikts lakk? Det er en 1992 modell 520i med grønn metallic.
Mr_Sunde Skrevet August 11, 2006 Skrevet August 11, 2006 Du har vel en standard metallic farge tipper jeg. Base farge med klarlakk over. Mulig en kaller det for 2 sjikt? Tror nok de fleste lakkeringsverksted skjønner hva du skal ha for slags lakk når du sier hva slags farge du skal ha på bilen. Gi fargekoden til de så finner de ut dette.
bmw pat Skrevet August 11, 2006 Skrevet August 11, 2006 Hvis du har en metallic farge så er dette 2 sjikts lakk. Dvs base farge med klarlakk. 1 sjikt er som oftest bare brukt på varebiler og slikt. Dette er tett farger, dvs rød, blå, gul osv uten metallic. 1 sjikt er da en acryl lakk med herder. De aller fleste nyere biler er lakkert i 2 sjikt uavhengig om de er i metallic eller ikke. 1 sjikt er billigere å lakkere, det er derfor du får spørsmål om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå