Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tror vanos på kompisen min m5 98 begynner og ta kvelden. hva er symtomen for det? hører litt lyder, er det vanlig eller? hva koster det og skifte det ut

Skrevet

ujavn effekt ved gasspådrag er ett typisk symptom på gåen vanos. typisk M5 fra 98/99- aug2000 mod. Prøv å klag til Bmw, mange som har fått det igjen på en utvidet garanti. Men det kommer alltid til å være en spesiell lyd i en M5. kan minne litt om tikking, men har aldri fått noe ordentlig svar på hva det kan være, bare at det ikke er noe galt. hehe. På ett BMW verksted ser de om vanos'ene er defekt eller ikke med diagnoseverktøyet sitt. En annen typisk feil på bilen til kompisen din er luftmassemålerne. De og kan være trøbblete hvis de ikke er byttet. koster rundt 3500 stk. (2stk)

lykke til

Skrevet

En kompiss av meg har nettop kjøpt seg M5 2000 mod, og der er det ettermontert oljeslanger til vær av vanosene så disse får olje med en gang etter start.

Det er jo det som pleier å ta kvelden på vanosen på M-motorer, at de ikke får olje med en gang.

Skrevet
hva er normal olje forbruk på disse motor?

Har aldri etterfylt olje noen gang mellom hvert bytte, som jeg gjør hver 500 mil. har på maks sunket et par millimeter på peilepinnen. så min bruker minimalt med olje i forhold til en audi S6plus 4.2 og en A8 4.2 jeg har hatt. Men er sikkert noen M5'er som og bruker Olje.

Skrevet

etter det jeg har hørt er det 01 oppgradert, de som kom før 01 bruker litt olje. etter det jeg har hørt da, men vil vite ca hvor mye olje den bruker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...