Pompel Skrevet August 12, 2006 Skrevet August 12, 2006 Hei ! Jeg er en ny eier av en BMW 520i, E39 - '99 mod, som ble innkjøpt i midten av juni. Under sommerferien i Tyskland fikk jeg påmontert et avtagbart hengerfeste (Westfalia). Men, pga dårlig tid - ble det bare skåret ut en hull i fangeren bak - men luka satt ikke. Dette pga en manglende ramme ble jeg fortalt. Jeg har kjøpt inn en ramme (forsterkning) hos Autozentrum i Oslo - men kan ikke helt se hva denne kan hjelpe til med. Denne rammen er mye større enn det dekslet jeg har. Jeg ville tippe og tro at dekslet skal kunne festes i denne rammen ? Vil det da bety at jeg må kjøpe ett nytt deksel som passer denne rammen ? Videre så er det noen små-skader på bakfanger, noen som har noen anbefalinger på dyktige/billige billakkerer i Oslo ? Og - hva jeg bør forvente av pris på rep av noen småskader og omlakkering av bakfanger vil koste ? Tipper at noen småverksteder kanskje er billigere enn rene BMW verksteder, som f.eks Autozentrum ? Mvh Pompel
TexWiller Skrevet August 12, 2006 Skrevet August 12, 2006 Dekslet er nesten like stort som rammen da denne er for og stive opp fangeren. deklet tres inn i øvre kant og festes nede med 2 låseklips. kan være at du har en annen type deksel da men jeg har kun sett en type.
Pompel Skrevet August 14, 2006 Forfatter Skrevet August 14, 2006 Takker for svar ! I og med at luken min er en del mindre enn rammen - så har jeg i beste fall fått en for liten / feil luke. Luka klipses nå nemlig bare til plasten i fangeren - ikke til ramma/forsterkningen. Jeg har fått satt på plass rammen, som stiver av fangeren - og det kan se ut til at tysker-teknikerene har skåret ut hullet til luke for lavt ?!? Dette pga at "stripen" på luka ikke flukter med "stripa" i fangeren. Med en større luke er ikke dette noe problem. Hvis ikke - så frykter jeg at hele fangeren må byttes...? Pokker.... Er det forøvrig noen "sjablonger" eller noe som benyttes for å skjære ut en nøyaktig hull til luka ? Jeg tipper at det ikke skjæres ut på frihånd ? Pompel
Dirty Skrevet August 14, 2006 Skrevet August 14, 2006 jeg er intr i den luka de vis du gidder å ta et bilde! siden jeg har tatt av hengefestet og ikke har det dekselet
TexWiller Skrevet August 14, 2006 Skrevet August 14, 2006 Det er stipplet en linje på innsiden av fangeren som skal sjæres ut.
Pompel Skrevet August 14, 2006 Forfatter Skrevet August 14, 2006 Deksel selges av både GS bildeler og Schmiedemann for en snau femti-lapp, så den hadde jeg nok kjøpt ny "DirtyDick"! Med en stiplet linje på innsiden av fangeren, så bør det være håp for en stakkars tekniker også... Må nok plukke av fangeren og ta en titt. Takker for tips ! Kanskje du kan komme med tips på hvor jeg skal kople til "databussen" også da ? Tysk'en er litt rusten - men, det står at den skal koples inn på pinne (?) 35 på en "lysmodul" ? Ved bena under hanskerommet ? Tror jeg..men, som sagt - tysken er ikke den jeg skryter mest av. Plukket av deksel under hanskerommet i helgen - men hva er "lysmodulen" under der ? Hvis det er der jeg finner den da...? Er igjen takknemlig for tips.. Pompel
Tore Diesel Skrevet August 14, 2006 Skrevet August 14, 2006 Med en stiplet linje på innsiden av fangeren, så bør det være håp for en stakkars tekniker også... Må nok plukke av fangeren og ta en titt. Takker for tips ! Pompel Men det er en stiplet linje som er så svak, at du knapt nok ser den med lupe og 500 Watts lyskaster, så du bør ikke ha det travelt med å skjære ut. Jeg måtte tegne opp stiplalinja på nytt, for i det hele tatt se den, når jeg skulle skjære. Men mulig jeg har dårlig syn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå