Gå til innhold

Slakk i drivverk, hvor?


Sevenord
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste, dvs egentlig omtrent så lenge jeg har hatt bilen, hatt en kjedelig slakk i drivverket. Det oppleves som en klonk-klonk lyd når man går av/på klutsjen.

I det siste har det ikke akkurat blitt bedre, så det er vel påtide å skjerpe seg å få fikset det..

Spørsmålet mitt til dere guruer er da hvor denne slakken kan være? Hvor er det koblinger/oppheng på mellomaksel?

Jeg var under for å se nå nettop, men det er jo deksler og eksos iveien, så det var ikke akkurat enkelt å få tak rundt akslingen for å kjenne etter slakk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trangt å jævli der, men man klarer å se på hardyskiva (om den er hardt skadet) om den har revnemerker på seg. Eksos og eksosdekselet må desverre ned skal man sjekke opphengsforinga 100%. Men jeg ville ha kjøpt ny hardyskive og opphengsforing først som sist og skifta det før diverse metall deler tar kvelden (Som er enda dyrere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenker jeg også.. Så det er ENTEN opphengsforing eller hardy? Eventuelt begge deler.. Isåfall skal jeg bare kjøpe det først som sist ja..

Og den jævla eksosen, er det bare skjøt ved manifold og før bakpotten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quote fra autopower:

Slitna silentblock (tvärbalksbussningarna i bakvagnen) är ett annat vanligt förekommande fel som visar sig genom att det uppstår ett dunkande ljud från bakvagnen när man gasar eller släpper gasen samt vid körning över gupp och ojämnheter. Även bilens vägegenskaper försämras åt det vingligare hållet, dock inte på samma sätt större BMW modeller. Att byta silentblock kostar runt 2000 kr.

Hva er silentblock?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...